۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 750872

تیم منتخب دوومیدانی ایران با ۱۶ ورزشکار در رقابت‌های بین‌المللی ترکیه شرکت کرد و توانست در رویدادی که ۴۰۰ ورزشکار از ۹ کشور در آن حضور داشتند، ۱۴ مدال رنگارنگ کسب کند.

تورنمنت ترکیه با کدام معیار و منطق؟!

این اعزام در حالی صورت گرفت که چند هفته قبل دوومیدانی‌کاران کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی جام امام رضا (ع) شرکت کرده و نخستین رویداد آغاز فصل خود را تجربه کردند. بر همین اساس به نظر می‌رسید حضور آن‌ها در مسابقات ترکیه با ثبت نتایج و رکوردهای بهتری همراه باشد اما نه تنها این اتفاق در همه مواد رخ نداد، بلکه در برخی مواد رکوردهای ضعیف‌تری ثبت شد تا نشان بدهند شرایط در آن ماده‌ها مطلوب نیست.

نمونه این وضعیت در پرتاب دیسک بود؛ جایی که حسین رسولی به عنوان ورزشکاری که سابقه قهرمانی در جوانان آسیا را دارد و سال گذشته نیز یک سفر پرحاشیه به بلاروس داشت، عملکرد خوبی از خود نشان نداد.

نکته دیگری که در مورد این اعزام می‌توان به آن اشاره کرد، بهانه‌ای است که فدراسیون دوومیدانی درخصوص آن عنوان کرده است. فدراسیون در کانال رسمی خود اعلام کرد تیم منتخب دوومیدانی با هدف پشت سر گذاشتن مسابقات تدارکاتی در آستانه بازی‌های المپیک توکیو در این میدان حاضر شد. نکته مهم این است که در بین نفرات اعزامی فقط مهدی پیرجهان با توجه به رکوردهای به ثبت رسیده از شانس المپیکی شدن برخوردار است و سایر نفرات شانس ندارند، بنابراین چنین اعزامی نمی‌تواند با هدف پشت سر گذاشتن مسابقات تدارکاتی در آستانه المپیک باشد.

هزینه این اعزام در شرایط کنونی، یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن اشاره کرد. حداقل ۲۰ نفر در لیست اعزام به ترکیه بوده‌اند. با توجه به قیمت ارز و شرایطی کرونایی در ترکیه، قطعاً این سفر هزینه‌های زیادی را روی دوش فدراسیون گذاشته است. ای‌کاش این هزینه به جای چنین سفری که عملاً بار فنی هم نداشته، در کشور و روی زیرساخت‌ها و مسابقات داخلی هزینه می‌شد تا ورزشکاران بیشتری بتوانند مسابقه بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.