سال ۸۹ رئیس اداره ورزش وجوانان تربت جام با شورای اسلامی شهر و شهرداری رایزنی کرد و طی صورتجلسه‌ای زمینی در بوستان وحدت به مدت ۵۵ سال در اختیار اداره ورزش وجوانان تربت جام قرار گرفت.

زمین فوتبال  تربت‌جام، همچنان در دست ساخت!

پروژه از سال ۹۰ آغاز شد و در حال حاضر با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و صرف هزینه حدود ۸۰۰ میلیون تومان، به دلیل کمبود اعتبارات متوقف شده و به فهرست پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی اضافه شده است.

خلف وعده متولیان این حوزه و نبود امکانات ورزشی در شهرستان تربت جام موجب شده ورزشکاران از تأخیرهای صورت گرفته به شدت گلایه داشته باشند.

فوتبالیست‌ها درجست‌وجوی زمین چمن

مربی تیم فوتبال اتحاد، نماینده تربت جام در لیگ دسته اول استان از نبود فضای ورزشی گلایه دارد و می‌گوید: عشق به ورزش سبب شده است به تیمداری در کنار جوانان بپردازم و نبود زمین چمن در شهرستان ورزش فوتبال را به چالش کشیده و تنها زمین چمن هم در سال ۹۸به بخش خصوصی واگذار شد تا عملاً فعالیت‌های فوتبال به اما و اگر برسد.

مهدی عزت احمدی اظهار می‌کند: اکنون پس از پایان ماه مبارک رمضان مسابقات فوتبال لیگ دسته اول استان شروع می‌شود و زمین چمن وحدت که تنها سرمایه فوتبال تربت جام است به بخش خصوصی واگذار شده و هر زمان درخصوص واگذاری زمین برای تمرین مراجعه کردیم در جواب گفتند زمین در حال ترمیم است و نمی‌توان برای تمرین دراختیار باشگاه‌ها قرار داد.

وی می‌افزاید: مجبور هستیم مسیر ۴۵ کیلومتری تربت جام تا شهرستان باخرز را طی کنیم تا در زمین چمن مصنوعی آنجا تمرین کنیم و یا بازی‌های لیگ استان را برگزار نماییم.

تمرین فوتبال در سالن کشتی

این مربی جوان تربت جامی می‌گوید: تراژدی فوتبال ما به جای رسیده است که بازیکنان تیم اتحاد باید در سالن کشتی متعلق به اداره آموزش و پرورش تمرینات خود را انجام دهند. باز جای شکرش باقی است که کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش این سالن را دراختیار ما قرار می‌دهد که جای قدردانی دارد.

وی در خصوص زمین چمن شهرداری هم می‌گوید: این زمین به صورت ۵۵ ساله از سوی شهرداری تربت جام در تملک اداره ورزش وجوانان شهرستان برای ایجاد زمین چمن قرار گرفته است و با گذشت ۱۰سال از کلنگ‌زنی این پروژه، یک ساختمان اداری نیمه کاره آن هم بدون رختکن، سرویس بهداشتی، آب و سکو و یک زمین ناهموار دارد که باید افسوس خورد، در این چمن نه تنها نمی‌شود بازی کرد بلکه به صورت عادی هم نمی‌توان راه رفت.

زمین چمن پیر وحدت

مربی تیم‌های امید و بزرگسالان ماهان تربت جام در لیگ‌های استان هم می‌گوید: درباره امکانات فوتبال در تربت جام باید بگویم به جز زمین چمن وحدت که قدمتی بالای ۳۰ سال دارد و آن هم به علت استفاده در مسابقات داخلی و استانی به مرور زمان مستهلک شده است دیگر امکانات فوتبالی در این شهرستان نداریم و همین زمین چمن نیز مدت دو سال است به بخش خصوصی واگذار شده است.

مصطفی خیرمند می‌افزاید: زمین دومی هم که به نام زمین چمن شهرداری از آن نامبرده می‌شود نه تنها تکمیل نشده بلکه بدون رختکن، سرویس‌ بهداشتی، آب و تیرک دروازه رها شده است و زمین آن هم که چمن شده پستی بلندی‌های زیادی دارد که قابل استفاده نیست و تنها نام چمن را یدک می‌کشد و معتقدم تمام هزینه‌هایی که انجام شده به هدر رفته است.

کاشت چمن در نمکزار!

رئیس هیئت فوتبال تربت جام هم درخصوص زمین چمن شهرداری می‌گوید: کشت چمن در زمین شهرداری به صورت کارشناسی صورت نگرفته است و ما یک کارشناس از شهرداری شهرستان به محل بردیم تا وضعیت زمین را بررسی کند.

حمید محرمی با اشاره به نظر کارشناس زراعت و باغبانی نسبت به وضعیت موجود این پروژه می‌افزاید: این زمین چون خاک آن نمکدار است مناسب کاشت چمن نیست و هرچه آبیاری صورت گیرد پوسیدگی چمن را به دنبال خواهد داشت، با وضعیت موجود هیئت فوتبال این مکان را تحویل نگرفته و اکنون به همان صورت نیمه‌تمام رها شده است.

وی ادامه می‌دهد: اداره ورزش و جوانان تلاش دارد تا این مکان را به صورت اجاره‌ای به هیئت فوتبال شهرستان تحویل دهد اما زمینی که امکانات حداقلی ندارد و متأسفانه به صورت کارشناسی هم احداث نشده است و از وسط زمین تا خط طولی چیزی در حدود ۲۰ سانتیمتر اختلاف دارد کدام تیم حاضراست با این شرایط مبالغی بابت اجاره به هیئت فوتبال پرداخت نماید؟

بروکراسی ۱۰ساله

رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام به خبرنگار قدس می‌گوید: استارت ایجاد زمین چمن شهرداری در بوستان وحدت تربت جام از سال ۸۶ به عنوان زمین دوم چمن کلید خورد و در همان ابتدای کار اعتباری برای آن تعریف شده بود ولی به علت اینکه مشکل مالکیت داشت تخصیص پیدا نکرد و این مبلغ برگشت داده شد.

محسن سپهری می‌افزاید: سال ۸۹ دوباره رئیس اداره ورزش و جوانان تربت جام با شورای اسلامی شهر وشهرداری تربت جام رایزنی کرد و طی صورتجلسه‌ای زمین به مدت ۵۵ سال در اختیار اداره ورزش و جوانان تربت جام قرار گرفت و اگر شروع پروژه را از سال ۹۰ درنظر بگیریم در حال حاضر از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و از سال گذشته هم به دلیل کمبود اعتبارات، پروژه متوقف شده ولی تحویل موقت به شهرستان شده است.

او ادامه می‌دهد: عملاً ما هیچ دخل و تصرفی در واگذاری آن نداریم مگر با دستور مستقیم مدیرکل ورزش وجوانان استان، چراکه هنوز پروژه تکمیل نشده و ناقص است.

در سال ۹۸ به دلیل کمبود زمین چمن در شهرستان، با هماهنگی هیئت فوتبال شهرستان مقرر شد تیم‌ها از آن فضا برای تمرینات استفاده کنند چون چمن تحویل ما شده بود باوجود اینکه پیست آن با کمک اداره راه وشهرسازی تسطیح و آماده تحویل بود ولی متأسفانه به دلیل استقبال نکردن هیئت فوتبال شهرستان از تحویل زمین، پروژه به همین شکل مانده و استفاده‌ای از آن نشد.

وی تصریح می‌کند: ما چندین بار به هیئت فوتبال شهرستان پیشنهاد دادیم که زمین را تحویل بگیرند و حتی قول مساعد مدیرکل ورزش وجوانان بر این بود اگر هیئت فوتبال تربت جام زمین چمن شهرداری را تحویل بگیرد یک مبلغی را ماهیانه به آن هیئت پرداخت خواهیم کرد و حتی خودم شخصاً با رئیس هیئت فوتبال استان صحبت کردم و قول گرفتم مبلغی به هیئت فوتبال تربت جام کمک کند که چرخ این رشته ورزشی در شهرستان بچرخد اما هیچ حرکتی از سوی هیئت فوتبال تربت جام دراین خصوص صورت نگرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تربت جام می‌گوید: دوستان ما در هیئت فوتبال با این رویکرد آمدند که ما علاوه بر واگذاری زمین چمن به آنان، هزینه‌های جاری آن ازقبیل آب و نگهداری را تقبل کنیم که این از اختیارات ما نبود و در اصل ۴۴ قانون اساسی که بحث خصوصی‌سازی و کمیسیون ماده ۸۸ زیرمجموعه آن است به صراحت اعلام شده اگر اماکنی به اجاره واگذار می‌شود باید تمامی هزینه‌های آن هم برعهده مستأجر باشد.

کلام آخر

با تمام این اوصاف به نظر می‌رسد چنانچه متولیان ورزش استان و شهرستان با فوریت نسبت به رفع موانع این پروژه اقدام نکنند ساختمان و تأسیسات اندک ایجاد شده در این مجموعه نیز پیش از بهره‌برداری رسمی آن مستهلک شده و اعتبارات صرف شده هدر رود از سوی دیگر جوانان و نوجوانان مشتاق ورزش در این شهرستان همچنان از داشتن حداقل امکانات ورزشی محروم خواهند ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.