عامل ارسال فیلمی که در آن یک سارق زورگیر حین فرار توسط نیروهای بسیجی از ناحیه پا هدف قرار گرفته بود به یک شبکه معاند، علت اقدامش را کینه بچگانه دوران نوجوانی بیان کرد و گفت: اصلاً در جریان چرایی ماجرای شلیک نبودم و وقتی این فیلم را برای شبکه اینستاگرامی و معاند «منوتو» ارسال کردم آن‌ها از من تشکر کردند.

ضدنظام نیستم و از بسیجی‌ها عذر می‌خواهم

نخستین روز اردیبهشت ماه بود که در گزارشی با عنوان«رسانه‌های بیگانه دایه سارقان زورگیر» به بررسی زوایای مخفی‌مانده ماجرای انتشار یک فیلم اینستاگرامی در صفحه «منوتو» پرداختیم.

در آن گزارش آمده بود: چند روز پیش کلیپی در صفحه اینستاگرامی یکی از شبکه‌های معاند قرار گرفت. آنچه در آن فیلم به نمایش درآمد این بود که چند نفر از نیروهای گشتی بسیج بالای سر جوانی که از ناحیه پا تیرخورده بود، حضور داشتند. در کنار این فرد یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی قرمزرنگ هم روی زمین قرار داشت و تصاویر نشان می‌داد فرد مجروح باید راکب موتورسیکلت باشد. اما این لحظات از لنز دوربین گوشی تلفن‌همراه شخصی در حال ضبط بود که در ساختمان مجاور قرار داشت و در حال تصویربرداری از واقعه بود. آنچه مشخص بود او بدون آنکه بداند اصل ماجرا چیست و از نزدیک موضوع را بررسی کرده باشد، برای خوش‌خدمتی به رسانه‌های بیگانه در حین ضبط کردن این تصاویر مدعی می‌شود«انگار دزد گرفته‌اند» و در ادامه کلماتی را به کار می‌برد که نشان می‌دهد کمترین اطلاعاتی از چگونگی رخداد ماجرا ندارد و فقط به مهره‌ای برای اجرای عملیات روانی شبکه‌های معاند در فضای‌مجازی برضد نظام تبدیل شده است.

اما در ادامه رئیس پلیس مشهد در نخستین گام، قاطعانه وارد ماجرا شد و آب پاکی را روی دست لندن‌نشینان خودفروخته ریخت. سرهنگ عباس صارمی‌ساداتی در این زمینه بیان کرد: اینکه در کلیپ منتشر شده به گونه‌ای وانمود شده که این افراد(یکی از سارقان در محل و دیگری پس از لحظاتی دستگیر می‌شود) بی‌گناه بوده‌اند، واقعیت ندارد و آن‌ها اقدام به زورگیری کرده و شاکی پرونده هم موفق به شناسایی آن‌ها شده و ادوات جرم هم از ناحیه متهمان کشف شده است. در حال حاضر تحقیقات ویژه پلیسی برای کشف دیگر جرایم احتمالی متهمان همچنان در دستور کار قرار دارد.

اینکه رسانه‌های معاند از هر ابزاری برای شبهه‌افکنی در کشور سوءاستفاده می‌کنند و خواهند کرد، هیچ شکی در آن وجود ندارد. از همین رو برای روشن‌تر شدن دیگر زوایای کار با خبرنگار افتخاری شبکه «منوتو» که به سرعت توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه خراسان‌رضوی دستگیر و به دستگاه قضایی منتقل شده بود، همصحبت شدیم.

انتقام‌جویی کودکانه به شبهه‌افکنی ختم شد!

از او می‌خواهم خودش را معرفی کند و ماجرای تصویربرداری روز واقعه از نیروهای بسیجی را برای ما توضیح بدهد که او این‌گونه پاسخ می‌دهد: من(ع.الف) و ۳۲ ساله هستم. شغلم راننده کامیونت است که با آن اسباب و وسایل خانه‌ها را جابه‌جا می‌کنم.

از بخت بدم این اتفاق کنار خانه ما رخ داد. آن روز من در خانه و در حال استراحت بودم و یک مرتبه با شنیدن صدای جیغ به خودم آمدم. کنجکاو شدم که بفهمم ماجرا چیست و برای همین ابتدا پشت پنجره اتاقم رفتم. وی ادامه داد: وقتی از ارتفاع و با آن فاصله دقت کردم دیدم جوانی کنار موتورسیکلت روی زمین افتاده و گویا از ناحیه پا تیرخورده بود و چند نفر از نیروهای بسیجی هم روی سرش ایستاده بودند.

به سرعت روی بهارخواب رفتم و بازهم همان تصاویر را دیدم و فقط فهمیدم نیروهای بسیجی به او ایست داده‌اند ولی فرد تیرخورده توجهی نمی‌کند و دست به فرار می‌زند که با شلیک نیروهای بسیجی مواجهه می‌شود.

به هیچ عنوان از پیش و پس از ماجرا  اطلاعی نداشتم، برای همین گوشی تلفن همراهم را برداشتم و از آن‌ها تصویربرداری کردم. اگر بخواهم در بیان علت فیلم‌برداری و ارسال آن برای این شبکه معاند توضیحی بدهم، باید به سال‌ها پیش اشاره کنم. سال‌ها پیش در نیمه‌های شب در یکی از مناطق قاسم‌آباد بود که نیروهای بسیجی به من مشکوک شدند و من را مورد سؤال و جواب قرار دادند. من که در حال تقسیم پول اسباب‌کشی بین کارگران بودم مورد شک آن‌ها قرار گرفته بودم که شاید پول‌ها سرقتی باشد، اما پس از لحظاتی همه‌چیز ختم به‌خیر شد. مورد مشابه دیگری هم در چهارشنبه‌سوری برای من پیش آمد و همین دو برخورد از دوران نوجوانی در ذهن من مانده بود.

این موضوع را هم قبول دارم که نباید همه‌چیز را به چشم صفر و صد دید، این امکان وجود دارد که در هر قشری خوب یا بد وجود داشته باشد و به بازپرس پرونده هم اعلام کردم که  نگاه من اشتباه بود.

تشکر «منوتو» پس از ارسال فیلم

من به هیچ عنوان فردی ضدنظام نیستم، بچگی کردم و بدون آنکه بدانم چه اتفاقی در کف خیابان رخ داده، از این اتفاق فیلم‌برداری و برای معاندان ارسال کردم. فقط هم برای «منوتو» ارسال کردم؛ آن‌ها هم پس از دریافت فایل از من تشکر کردند.

عامل ارسال فایل تصویری تیرخوردن زورگیر خشن به صفحه اینستاگرامی «منوتو» ادامه داد: یک یا دو روز پس از انتشار فایل در صفحه اینستاگرامی «منوتو» در خانه خواب بودم که با صدای در زدن بیدار شدم، وقتی در را باز کردم یک زن و مرد را دیدم که از سازمان اطلاعات سپاه و با دستور قضایی و برای دستگیری من آمده بودند و دستگیر شدم.

قدرت اطلاعاتی نیروهای نظامی ایران را قبول دارم و برای همین هم تصور شناسایی شدن را داشتم، اما صادقانه می‌گویم قصدم از فیلم گرفتن ایجاد مشکل برای نظام نبود، فقط همان ذهنیت کودکانه من را به سمت این اقدام برد.

من از ارتفاع اصلاً متوجه واقعیت ماجرا نشدم و رفتارم کودکانه بود و برای همین به بازپرس پرونده گفتم که از کرده خودم پیشمانم و حاضر به جبران ماجرا و خدمت به بسیج در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و ... هستم. از طرفی قبول دارم با این کار من سیاه‌نمایی صورت گرفت و با برخورد خوب و پدرانه مقام‌قضایی فهمیدم که دشمنان ایران به دنبال ایجاد شبهه در کشور هستند و از هر ابزاری برای رسیدن به آن استفاده می‌کنند.

این جوان گفت: می‌دانم نمی‌توانم ماجرا را جبران کنم اما از عمق وجودم از نیروهای بسیج عذرخواهی می‌کنم و اشتباهم را جبران خواهم کرد. شاید همین زورگیرها از خانواده من سرقت می‌کردند، کاش بیشتر در این زمینه تحقیق کرده بودم و ناراحتی کم‌ارزش نوجوانی را فراموش می‌کردم.

عده‌ای گفتند من برای تمامی شبکه‌های معاند این تصاویر را ارسال کرده‌ام، این‌گونه نیست. به افرادی هم که در ذهنشان این‌گونه تفکراتی دارند توصیه می‌کنم مهره بازی شوم معاندان نشوند؛ چرا که آن‌ها خوبی و صلاح ملت ما را نمی‌خواهند و برای ایجاد ناامنی در کشور دست به هر کاری می‌زنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.