آیت الله حسینی خراسانی گفت: روز جهانی قدس درراستای وصیت امیرالمومنین (ع) در آخرین لحظات عمر شریف خود است که خطاب به فرزندان و یاوران و امت اسلامی فرمودند: بکوشید همواره خصم و دشمن ظالم و یاور مظلموم باشید.

روزجهانی قدس نشات گرفته از وصیت امیرالمومنین(ع) به مسلمانان است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سیداحمد حسینی خراسانی درخصوص فرارسیدن روز جهانی قدس درگفتگو باخبرنگار قدس آنلاین ابراز کرد: روز جهانی قدس روز مظلومان است. باید دانست که روز مظلومان بر ظالمان بسیار سخت تر و ناگواراتر خواهد بود تا روز ظالمان برمظلومان.

وی اظهار کرد: روز جهانی قدس درراستای وصیت امیرالمومنین (ع) در آخرین لحظات عمر شریف خود است که خطاب به فرزندان و یاوران و امت اسلامی فرمودند: بکوشید همواره خصم و دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.

وی ادامه داد: جمعه پایانی ماه مبارک رمضان با تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) عزیز، روز جهانی قدس اعلام شده و در واقع این روز به حمایت از ملت مظلوم فلسطین و ابراز بیزاری از ظالمان و متجاوزان صهیونیستی تبدیل شده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نامگذاری جمعه پایانی ماه رمضان به روز جهانی قدس از ریشه های دینی و اعتقادی برخوردار است، خاطرنشان ساخت: چنانکه از آموزه های دینی استفاده می شود امت اسلامی در ارتباط با استقلال و شرافت و حفاظت از دین و مقابله با دشمنان دو وظیفه اصلی به عهده دارند.

وی تحصیل قدرت و کسب سازوبرگ جنگی به هدف بازدارندگی دشمنان را وظیفه اول نام برده و اذعان داشت: در قرآن کریم می خوانیم: " وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ" ما باید خودمان را قدرتمند کنیم تا بتوانیم از عزت و شرف و دین خود محافظت کنیم.   

آیت الله حسینی خراسانی به نمایش گذاشتن قدرت را وظیفه دوم مسلمانان نامید و مطرح کرد: قدرت داشتن به تنهایی کافی نیست. باید قدرت را در مقابل دیدگان دشمنان نیز به نمایش گذاشت به میزانی که دشمن، قدرت امت اسلامی را باور و لمس کند.

وی عنوان کرد: خداوند در سوره مبارکه توبه، آیه شریفه ۱۲۳ فرموده است: "وَلْیَجِدُوا فِیکُمْ غِلْظَةً" بدین معنی که: و باید کفار در شما درشتی و نیرومندی و قوت و پایداری حس کنند. براساس دستور خداوند صلابت و ایستادگی و پایداری مادر راه دین باید برای دشمن ملموس باشد. درواقع هم باید قدرت فراهم کنیم و هم قدرت نمایی کنیم.  

وی با بیان اینکه هردو عامل برای آن است که دشمن وقتی متوجه قدرت شد از فکر تجاوز به مرزهای امت اسلامی خارج خواهد شد، تصریح کرد: روز جهانی قدس روز به نمایش گذاشتن قدرت و صلابت امت اسلامی است و درحقیقت نشان دهنده ایستادگی امت اسلام در برابر زورگویان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: فلسطین سالهاست مورد تجاوز اشغالگران قرار گرفته و وظیفه مسلمانان است که فریاد حمایت از مستضعفان و مظلومان فلسطین و انزجار از صهیونیست ها را بلند کنند.

وی متذکر شد: روز جهانی قدس باعث می شود دشمن طمع تجاوز و اشغال سرزمین های اسلامی را از سر خود بیرون کند. برادران و خواهران عزیز باید بدانند که فریادهای دشمن ستیزانه بسیار تاثیرگذار است. این فریادها هم مایه دلگرمی و تقویت دل های مردم فلسطین و رزمندگان جبهه مقاومت است و هم باعث ترس و وحشت و رعب اسرائیلی های ترسو و بزدل خواهد بود.

آیت الله حسینی خراسانی ابراز داشت: چشم همه جهانیان و مستضعفان به نظام اسلامی و رهبر فرزانه ایران است که پیام قدرت نمایی علیه دشمنان را به جهان مخابره کنند. امیدوارم چون گذشته مردم ایران اسلامی و دیگر کشورهای اسلامی، این سفارش و تاکید مقام معظم رهبری را جامه عمل پوشانده و بارعایت شرایط کرونایی تاحدتوان براعلام انزجار خود از صهیونیست بین الملل کوشا باشند.

وی بیان کرد: درهمین شرایط خاص کرونایی هرکه تاحد مقدورات خود، باید هر اقدامی که می تواند انجام دهد تا پیام عزت و اقتدار و انزجار از ظالم از ناحیه امت اسلامی به جهان به درستی مخابره شود. همچنین به براداران خود در فلسیطین، مانند گذشته اعلام خواهیم کرد که ما یاور و حامی تان هستیم و شما را تنها نخواهیم گذاشت. همه متجاوزان اسرائیلی نیز باید بدانند که ما یکدست و آماده به عنوان امت اسلامی در راه اهداف مقدس خود ایستاده ایم.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.