اولین بار نبود که شب قدر را در حرم امام رضا(ع) به سحر می رساند اما تجربه امسال با همه سال های قبل فرق داشت.

برپایی محافل شب‌های قدر ویژه زائران ناشنوا در حرم مطهر رضوی/ زمزمه چشم ها

به گزارش قدس آنلاین، سال های قبل را خوب یادش هست، نشستن در گوشه ای از صحن و سرای حرم، خواندن فرازهای دعای جوشن کبیر و تماشای زائرانی که همزمان دست هایشان به سوی آسمان بلند می شد و فرازهایی از دعا را زمزمه می کردند.

تماشای این حس و حال زائران لذت بخش و دلنشین بود اما آرزو داشت که ای کاش او هم می توانست همانند آنها، نوای ملکوتی مداح و مرثیه خوان را بشنود و حال زائران در شب قدر را بیشتر درک کند.

این آرزو امسال برآورده شد و تقدیر به گونه ای رقم خورد که او هم شب قدری متفاوت را تجربه کند. به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، امسال مدرسه خیرات خان حرم مطهر رضوی محل برپایی مراسم شب های قدر برای زائران خاص آقا شده است؛ زائران ناشنوا که در محفلی نورانی گرد هم می آیند و مخاطب برنامه های خاص خودشان می شوند.

حالا آنها هم مثل همه زائران، شب های قدر را بهتر و بیشتر درک می کنند و خوشحال اند که می توانند مخاطب برنامه های ویژه ناشنوایان در این شب های عزیز باشند. حجت الاسلام والمسلمین رضا اژدر محمدی سخنران این مراسم است و سید مصطفی ظریفیان و مرتضی ثابتی، ذاکر و مداح آن. در کنار آنها، هفت مترجم زبان اشاره هم برای خدمت به زائران ناشنوا حضور می یابند تا این زائران خاص آقا، احیای متفاوتی را تجربه کنند.

این مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه خیرات خان برگزار و از طریق دو تلویزیون پهن پیکر نیز پخش می شود. همچون دو شب قدری که گذشت، امشب نیز مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، ویژه ناشنوایان در مدرسه خیرات خان حرم مطهر برگزار خواهد شد و میزبان این گروه از زائران خواهد بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.