آخرین جمعه ماه مبارک رمضان؛ روز قدس، روز وحدت و همبستگی و روزی برای حمایت از مظلوم و مبارزه با استکبار نامگذاری شده است. روزی که همگی برای تحقق وعده خداوند، برای شجاعت و مقاومت مسلمانانی که برای آزادی وطنشان جان می‌دهند و به خاک و خون کشیده می‌شوند همدل و یکصدا می‌شویم.

حمایت از مردم فلسطین همانند گلوله‌ای سهمگین بر قلب رژیم صهیونیستی است

رئیس کمیته حمایت انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین درباره این روز می‌گوید: روز قدس یکی از مهمترین برنامه‌های ارزشمندی است که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی توسط امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد. روزی که در آن تمام ملت‌های مسلمان جهان برای انجام وظیفه و مشارکت در حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین همصدا شده و از حقوق حقه انسانی، اجتماعی و شرعی مردم فلسطین دفاع و حمایت می‌کنند. نه تنها مسلمانان که حتی غیرمسلمانان و آزادگان جهان در این روز انزجار و تنفر خود را از رژیم اشغالگر، متجاوز و جنایتکار اسرائیل اعلام می‌کنند. تدبیر داشتن چنین روزی توسط رهبر کبیر انقلاب(ره) در چهل سال قبل توانست جهانی شدن فلسطین را پایه‌گذاری، برقرار و تثبیت کند.

آیت‌الله محمد حسن اختری اظهار می‌کند: دشمنان و به خصوص آمریکای جنایتکار و هم‌پیمانان غرب او همواره تلاش می‌کردند مسئله فلسطین را مسئله‌ای مختص به مردم فلسطین عنوان کرده و کم‌کم فلسطین را از ذهن‌ها پاک و نقشه فلسطین را تغییر دهند و با یهودی سازی کل سرزمین‌های فلسطین کشوری جعلی و دروغین به نام اسرائیل به وجود آورده و کشور اسلامی فلسطین را از بین ببرند. اما حضرت امام(ره) با بُعد نظر سیاسی، علمی و الهی و برای خنثی سازی این نقشه و توطئه روز جهانی قدس را پایه‌گذاری کرد. روزی فراگیر و فراشمول که مشاهده می‌کنیم اسرائیلی‌ها و رژیم اشغالگر صهیونیست از اول ماه مبارک رمضان هراس آن را دارند و نگرانی آن‌ها از برگزاری روز جهانی قدس در حرکات و برنامه‌های جنایتکارانه آن‌ها دیده می‌شود. اضافه بر آن برخی از رژیم‌های عربی مزدور آمریکا و هم پیمان با اسرائیل هم به هر نحوی که می‌توانند از برگزاری روز جهانی قدس در کشورهای خود ممانعت کرده و نمی‌گذارند این صدا به جهانیان برسد.

او تصریح می‌کند: به رقم جنایتکاری آنان همه ساله شاهد هستیم که روز جهانی قدس بیش از گذشته توسعه و گسترش پیدا کرده و ندای مردم جهان در حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین کاملاً رسا در جهان منعکس می‌شود. حتی در شرایط خاص فراگیری بیماری کرونا که اکنون دچار آن هستیم و امکان حضور در اجتماع و برپایی راهپیمایی وجود ندارد،NGO های کشورهای مختلف و جمعیت‌های مردمی تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا حضور مسلمانان و آزادگان در دنیا را به حمایت از فلسطین به نمایش بگذارند. اقدامات بسیار خوبی در حال شکل گیری است تا همه بتوانند انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس و حامیانش به خصوص آمریکای جنایتکار، آل سعود، آل خلیفه و... که تلاش می‌کنند روابط دروغین بین عرب و اسرائیل را ایجاد کنند، نشان دهند.

آیت‌الله اختری تاکید می‌کند: توجه داشته باشید هر کسی می‌تواند در این جمع حضور داشته باشد. هر فرد با توانایی خود، یکی با بیان، دیگری با قلمش، یا فردی با حضور در برخی اجتماعات محدود با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی یا حتی حضور در فضای مجازی می‌تواند از مردم مظلوم فلسطین حمایت کند. همه باید بدانند حضور فعال در این عرصه مانند وارد آوردن گلوله‌ای سهمگین بر قلب رژیم صهیونیستی است. باید به هر نحوی که ممکن است تنفر خود را از اشغالگران نشان داده و حمایت خود را از مردم فلسطین ابراز کنیم.

رئیس کمیته حمایت انقلاب اسلامی مردم فلسطین خاطر نشان می‌شود: مردم فلسطین باید بدانند تنها نیستند و مقاومت و ایستادگی آن ها در برابر رژیم اشغالگر قدس جواب داده است. امروز اسرائیل در شرایط بسیار سخت و شکننده‌ای قرار گرفته و از موشک‌های فلسطینیان در هراس است و تمام تلاش خود را برای سرکوب آن‌ها به کار می‌گیرد و البته موفق نبوده و نخواهد شد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اضافه می‌کند: امروز فلسطینیان در داخل و خارج فلسطین و آوارگان در کشورهای مختلف می‌دانند برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس ایستادگی، انتفاضه و مقاومت و حمایت‌های مردمی از فلسطین مفید است و سازش و گفت‌وگوهای چند جانبه زیر چتر استعمار و امپریالیسم حامی آمریکا هیچ فایده‌ای برای فلسطین نداشته و نخواهد داشت. به همین دلیل شاهد هستیم که رژیم اشغالگر قدس امروز در زبونی خاصی قرار گرفته و فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قوی‌تر، بالنده‌تر، شجاع‌تر و متحدتر از هر زمان دیگر به مبارزه خود ادامه می‌دهد.

آیت‌الله اختری در پایان تاکید می‌کند: به یاری خداوند این مبارزات و مقابله ادامه پیدا می‌کند تا به فرموده مقام معظم رهبری روز نابودی اسرائیل نزدیک شده و تحقق پیدا کند. شاهد هستیم که آثار زبونی اسرائیل روز به روز بیشتر شده و نگرانی آن‌ها و آشفتگی داخلی سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی در رژیم اشغالگر بیش از هر وقت دیگر است. عوامل بسیار اساسی و ریشه‌ای مؤثر در این زبونی وحدت و ایستادگی مسلمانان در کنار فلسطینیان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.