۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 751024

اتفاقات عجیب و غریب در فوتبال ایران کم نیست اما به لطف مدیران پیشین فوتبال ایران،قراردادی با مارک ویلموتس به امضا رسید که حالا حالا باید شاهد تبعات منفی و غیر قابل جبران آن باشیم! شاید هیچ کس حتی شخص مهدی تاج و اعضای پیشین هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باور نمی‌کردند روزی که قرارداد مرد بلژیکی را امضا می‌کنند به نوعی دینامیت به پایه‌های فدراسیون فوتبال می‌بندند تا پس از مدتی فوتبال ایران زیر این آوار سهمگین مدفون شود.

ویلموتس فوتبال  را خانه به دوش کرد

باورش سخت است اما مرد بلژیکی فوتبال ایران را خانه خراب کرد تا حدی که امروز فدراسیون فوتبال پس از عمری باید طعم تلخ مستأجری را تجربه کند و سایه صاحبخانه را بالای سر خود ببیند! اتفاقی که گفته می‌شود ناخواسته گریبان ساختمان سرخپوشان را نیز گرفته تا فوتبال ایران به دلیل تهیه پول مرد بلژیکی خانه به دوش شود.

تراژدی بزرگ‌تر

اما این بخش کوچکی از تراژدی پرونده ویلموتس است، بخش اعظم آن و بحران بزرگ‌تر هنوز فرا نرسیده است،اتفاقی که اگر توسط دادگاه کاس به تأیید برسد باید بابت بی کفایتی مدیران نالایق میلیاردها تومان از بودجه عمومی کشور صرف پرداخت غرامت این مربی ناکام شود تا فوتبال ایران از محرومیت و مؤاخذه انضباطی نجات پیدا کند.

حال نکته مهم و کلیدی اینجاست تکلیف پرونده متخلفان قرارداد مارک ویلموتس چه شد؟ مگر قرار نبود این غرامت سنگین با مصادره اموال امضاکنندگان همراه شود؟ پس چرا خبر مصادره ساختمان فدراسیون به عنوان تیتر یک خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود؟ دقیقاً تاج و رفقا که این برگه لعنتی را امضا کردند کجا هستند تا بابت این امضای ننگین محاکمه شوند؟

داستان ساختمان اداری

در همین اوصاف به موضوع ساخت ساختمان اداری فدراسیون در کمپ تیم‌های ملی نیز باید اشاره کنیم که با بوق و کرنای فراوان مراسم کلنگ زنی آن با حضور رئیس بحرینی AFC برگزار شد! از آن ساختمان چه خبر؟! قرار بود اسفند آنجا آماده بهره برداری شود اما انگار آن پروژه هم به سرنوشت نامعلوم قرارداد ویلموتس گرفتار شده،در حالی که آقایانی که روز کلنگ زنی انواع و اقسام ژست‌های مختلف را در کنار اینفانتینو و شیخ سلمان می‌گرفتند از ساخت یک پروژه ایده آل سخن می‌گفتند! پس چه شد؟!

خانه به دوش ها

امروز شرکت شستا آشکارا سند فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس را بابت طلب معوقه خود به نام خودش سند زد و تأکید کرد اگر فدراسیون می‌خواهد بماند باید اجاره بدهد در غیر این صورت ساختمان را تخلیه کند.شاید از نظر مسئولان و مدیران عالی رتبه ورزشی این اتفاق یک مشکل کوچک تلقی شود، اما از دیدگاه عمومی این مصداق بارز بی لیاقتی و ناکارآمدی مدیریت ورزش کشور است.

نامه فدراسیون به رئیس قوه قضائیه

فدراسیون فوتبال درخصوص ماجرای پرونده شستا، از رئیس قوه‌قضاییه درخواست تجدید نظر کرده است. فدراسیون با ارسال نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، از ایشان خواسته‌اند تا با بررسی مجدد این پرونده، دستور به رسیدگی مجدد آن بدهند. باید دید در نهایت کار حقوقی دعوای فدراسیون فوتبال و شرکت سرمایه‌گذاری شستا به کجا خواهد کشید. شرکت شستا توقیف این اموال را حق قانونی خود می‌داند در حالیکه فدراسیون فوتبال ادعاهای دیگری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.