رییس شورای اسلامی شهرستان گناباد گفت: زیرساختهای عمرانی محدوده حریم این شهر برای مقابله با سیلاب جوابگو نیست و نیازمند بهسازی است.

زیرساختهای شهری گناباد برای مقابله با سیل به بهسازی نیازمند است

به گزارش قدس آنلاین، علی اکبر آقایی با اشاره به وقوع سیلاب ۲ روز گذشته در این شهر و خسارتهای ناشی از آن افزود: این مساله ثابت کرد که برخی زیرساختهای عمرانی نظیر بندسارها و پلهای محدوده شهر برای مقابله با این حادثه غیر مترقبه جوابگو نیست.

وی ادامه داد: بندسار و پل بهاباد و حدفاصل قصبه شهر و بخش شرقی گناباد جوابگوی حجم شدید رواناب و سیلاب نبود و در نتیجه آن شاهد ورود سیلاب از این طریق به منطقه نوغاب، قصبه شهر، زیباشهر و تعدادی از روستاهای اطراف این شهر بودیم.

رییس شورای اسلامی شهرستان گناباد گفت: از چندی قبل پیگیریهایی برای جلب توجه مسوولان ذیربط در سطوح استانی نسبت به مخاطرات این زیرساختها برای مقابله با سیلاب انجام  شده بود ولی آنان این مساله را جدی نگرفتند و بارش شدید و این حجم سیلاب را بعید می دانستد ولی بعد از ۵۰ سال شاهد حجم عظیم بارش و ورود سیلاب به برخی مناطق شهری این شهرستان بودیم.

آقایی افزود: برخی ساخت و سازها و واحدهای دامداری در حریم مسیل و کانالها در محدوده بلوار وحدت، پل زیر جاده سنتو در تشدید وقوع سیلاب اخیر  در گناباد موثر است و این معضل به مانعی برای بهسازی برخی از این نقاط تبدیل شده و باید نسبت به جابجایی این واحدها اقدام کرد.

وی با اشاره به مسدود شدن یکی از محورهای منتهی به بیمارستان علامه بهلول گنابادی به دنبال وقوع سیلاب ادامه داد: از چندی قبل پیگیریهایی برای ایجاد دیوار ساحلی در بالادست و پایین دست کال ناصر خسرو و احداث پل بر روی بلوار پرستار گناباد انجام شد که به دلیل مسائل و مشکلاتی به خصوص کمبود بودجه این امر محقق نشد.

رییس شورای اسلامی شهرستان گناباد گفت: شیب بندی و جدول گذاری معابر عمومی شهر گناباد مناسب نیست و در نتیجه آن با وقوع سیلاب، روانابها به داخل منازل شهروندان وارد شد و مشکلاتی برای آنان به وجود آورد و از چند سال قبل تذکراتی به شهرداران وقت گناباد برای رفع این نقیصه داده شده بود.

آقایی اجرای طرح اگو برای جمع آوری آبهای سطحی در گناباد را ضروری دانست و افزود: شهرداری و شورای اسلامی این شهر به دنبال وقوع سیلاب به صورت جدی تر نسبت به بررسی نقاط آسیب پذیر و رفع مخاطرات احتمالی اقدام می کنند و مسوولان ذیربط در سطوح استانی و ملی هم توجه بیشتری به رفع این معضلات داشته باشند.

بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن روز سه شنبه خسارتهایی به جاده ها و بخش کشاورزی و دامی گناباد وارد کرد که از جمله آنها می توان به تخریب ۱۵ سیل بند و تلف شدن ۴۰۰ راس دام اشاره کرد.

وقوع سیلاب برخی محورهای مواصلاتی شهری و روستایی گناباد به خصوص محور جاده گناباد به کاخک و محور قدیم گناباد به بیدخت را مسدود کرد که با تلاش پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده ای بازگشایی شدند.

بر اساس اعلام اداره هواشناسی گناباد طی ۲ روز گذشته ۴۱ تا ۷۷ میلی متر باران در شهرستان گناباد باریده که بیشترین میزان در سطح استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.