سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: مشهد با بیش از ۵ هزار صندوق اخذ رای برای ششمین دوره انتخابات شورای شهر، بزرگترین حوزه انتخابیه الکترونیکی در کشور است.

مشهد بزرگترین حوزه انتخابیه الکترونیکی کشور است

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نبی‌پور در نشست ستاد انتخابات استان گفت: گسترش انتخابات الکترونیکی در مشهد به عنوان الگویی در کشور مطرح است که می‌توان در آینده از آن به عنوان یک نمونه موفق برای الکترونیکی کردن انتخابات استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مشهد برای رفع برخی ابهامات مطرح در حوزه انتخابات الکترونیکی «شهر پایلوت» است، تاکید کرد: بهتر است قبل از انتخابات چند مانور برگزار شود چراکه در این صورت همکاران فناوری اطلاعات مستقر در فرمانداری‌ در فرآیند کار قرار گرفته و آموزش‌های لازم را فراخواهند گرفت.

وی با اشاره به گستردگی حوزه برگزاری انتخابات در مشهد اظهار داشت: وقتی کار سنگین است، جزیی کردن کار و دخالت دادن افراد بیشتر، بهترین روش برای افزایش سلامت انتخابات است و در همین راستا تقسیم مشهد به مناطق و نواحی مختلف از اقدامات منطقی و از طرفی هم برای حل مشکلات اجرایی انتخابات است.
مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: ۳۴ هزار و ۵۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای کل کشور پیش‌بینی شده است که سهم خراسان رضوی از این تعداد پنج هزار و ۴۰۵ صندوق است.
حمیدرضا روحبخش افزود: همچنین هزار و ۵۰۷ شعبه اخذ رای برای مشهد منظور شده و به ازای هر ۱۰ شعبه اخذ رای، ۲ صندوق الکترونیکی در صورت مشکل آماده به کار هستند.
همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه، انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در بیش از پنج هزار شعبه اخذ رای، ۸۶ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.
استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.  
۴۶۰ نفر از این تعداد، عضو شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.