وزارت خارجه در آستانه روز قدس در بیانیه‌ای از ملت‌ها و دولت‌های مسلمان خواست تا با اعمال فشار بر قدرت‌ها و نهادهای بین‌المللی، آن‌ها را به انجام وظیفه خود در حمایت از حقوق مردم فلسطین و پایان اشغالگری وادار کنند و شعله مقاومت و جهاد را روشن نگهدارند.

وزارت خارجه در آستانه روز قدس: ملت‌ها و دولت‌های مسلمان شعله مقاومت و جهاد را روشن نگهدارند

قدس آنلاین: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در آستانه روز جهانی قدس با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت این روز اعلام کرد: تدبیر ماندگار و تاریخی امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» موجب زنده ماندن آرمان آزادی فلسطین و آشکار شدن ظلم و جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین شده است. 

در این این بیانیه آمده است: طی سال‌های گذشته، روز قدس به نماد مبارزه علیه اشغالگری و زورگویی در بین مسلمانان و تمامی آزادیخواهان جهان تبدیل شده و نقش بی بدیلی در به شکست کشاندن نقشه‌های شوم و ضد بشری متجاوزان و زورگویان جهان همانند آمریکا و اسرائیل علیه مردم فلسطین داشته است.  

این بیانیه می‌افزاید: امروز در شرایطی آرمان روز قدس را زنده نگه می‌داریم که جنایات و ظلم رژیم آپارتاید صهیونیستی و نقض حقوق فلسطینی‌ها شدت بیشتری یافته است و مسلمانان و مردم آزادیخواه جهان با گرامیداشت این روز، نقش ارزنده‌ای در تقویت روحیه مردم فلسطین و دفع سیاست‌های شیطانی رژیم صهیونیستی به ویژه در تخریب و آواره کردن ساکنان قدس شریف، ایفا خواهند کرد.

* برقراری آرامش و صلح پایدار در فلسطین جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی بحران فلسطین به سرانجام نمی‌رسد

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه عنوان شده است: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برقراری آرامش و صلح پایدار در فلسطین جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی بحران فلسطین از جمله پایان اشغالگری، بازگشت آوارگان، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی با حضور همه ساکنان اصلی و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف، به سرانجام نخواهد رسید.  

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه با تأکید بر تداوم سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین و مقابله با اشغالگران غاصب و جنایتکار، تمامی ملت‌های جهان، به ویژه ملت شریف، مقاوم و حق طلب ایران را به شرکت در برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی قدس (جمعه ١٧ اردیبهشت) فراخوانده است.

این وزارتخانه از همه ملت‌ها و دولت‌های مسلمان خواسته تا با اعمال فشار بر قدرت‌ها و نهادهای رسمی و بین‌المللی، آن‌ها را به انجام وظیفه قانونی و انسانی خود در حمایت از حقوق مردم تحت اشغال فلسطین، پایان اشغالگری، توقف جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در بیت المقدس و اقدامات تجاوزکارانه و تنش آفرین آن‌ها در منطقه، وادار کنند و شعله مقاومت و جهاد را روشن نگهدارند تا صدای حق و عدالتی که خواستار عدم چشم پوشی از فلسطین است، حفظ شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.