عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رژیم صهیونیستی را خط مقدم استکبار جهانی دانست و گفت: روز قدس تجلی مبارزه با استکبار جهانی است.

رژیم صهیونیستی خط مقدم استکبار جهانی است

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم پور ازغدی در ویژه برنامه‌ روز قدس که با موضوع «آرمان فلسطین» در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار شد، با طرح دو شبهه در خصوص قدس گفت: برخی از افکار عمومی موضوع قدس را مسئله ای محلی می دانند و بر این باروند که این یک مسئله داخلی است و به سایر کشورها ارتباطی ندارد، همچنین عده ای نیز معتقدند یهودیان قوم مظلومی هستند که از سرزمین مادریشان دور شده و مورد ظلم واقع شده اند.

وی در پاسخ به این دو شبهه گفت: اگر بخواهیم از باور یک انسان به این شبهات پاسخ دهیم خلاف انسانیت است که با دیدن ظلم و غارت دیگران سکوت کنیم؛ انسانی که نسبت به ظلم و ستم دیگران بی تفاوت باشد از درجه انسانیت ساقط است.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: تمام مکاتب اسلامی نسبت به موضوع ظلم حساس هستند و هیچ یک از کتب مقدس به مسئله ظلم بی تفاوت نبوده و نمی‌گویند به ما ارتباطی ندارد. وی گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «هر کس صدای مظلومی را بشنود و به او کمک نکند مسلمان نیست» در تفکر ما شیعیان هر جا ظلم و ستمی بر کسی وارد نشود حق نداریم بگوئیم مشکل خودشان است و به ما ارتباطی ندارد.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص می فرمایند: «اسرائیل یک کشور نیست بلکه یک دژ استعمار است»؛ ما معتقد نیستیم قدس تنها متعلق به مسلمین است بلکه اعتقاد ما این است بیت المقدس قبله اول مسلمین و مرکز انبیاء و اولیاء الهی و سرزمین مقدسی است.

رحیم پور ازغدی، بیان کرد: زمانی‌که قدس در دست مسلمانان بود، همواره مسیحیان و یهودیان آزادانه با رعایت تمام حقوق شهروندی به زیارت قدس شریف مشرف می‌شدند و هیچ گاه تحت فشار و توهین و تهدید قرار نمی گرفتند.

حرکت‌های جهادی ملت ایران، الگویی برای مردم غزه
این عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در مبارزات انقلابی فرزندان این مرز و بوم و در سال‌های جنگ 8 ساله شاهد رشادت‌ها و اقدامات جهادی بودیم، گفت: این حرکت‌های جهادی در طول تاریخ نظیر ندارد و امروزه به الگویی برای کشورهای منطقه و مردم غزه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شعار انقلاب ما این است که فلسطین به تمام مسلمان، مسیحی و یهودی تعلق دارد، خاطرنشان کرد:در زمان خلیفه دوم، مسلمانان قدس را نه با جنگ که با مذاکره و صلح به دست آوردند و هرگز در آنجا تبعیض دینی دیده نشد.

رحیم پور ازغدی با تأکید بر اینکه قدس همواره در طول تاریخ دست به دست شده و زمانی نیز به دست هخامنشی‌های ایران افتاده است، اضافه کرد:حتی در آن زمان نیز آزادی دین و مذهب در این سرزمین دیده می‌شد، اما ورود صلیبی‌ها، رومی‌ها و صهیونیست‌ها در دو مرحله تاریخی باعث شد بناهای مقدس از بین برود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر تعلق این سرزمین در زمان حضرت سلیمان و حضرت داوود به قوم یهود را یک استدلال بی‌منطق دانست و  خاطر نشان کرد: اگر ما بخواهیم به 300 هزار سال قبل برگردیم و ببینیم که چه ملتی بر چه سرزمینی حاکم بوده است، تمام تقسیم‌بندی‌های فعلی بین‌المللی به هم می‌ریزد. وی تأکید کرد: رژیم اسرائیل یک رژیم کاملاً سکولار و نه مذهبی است و حتی آنها با بنیادگرایان یهودی نیز مشکل دارند.

رحیم پور ازغدی افزود: اگر رژیم صهیونیستی ضربه‌های بعدی را دریافت کند و قدس شریف آزاد شود، کل سرنوشت جهان تغییر خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.