در آخرین آدینه ماه رمضان که به همت رهبر کبیر انقلاب اسلامی روز قدس نامگذاری شده است مردم مشهد بار دیگر بیرق حقانیت و دادخواهی ملت مظلوم فلسطین را به اهتزاز درآوردند تا فریاد استغاثه مردمی که ظلم صهیونیسم جهانی را بر دوش می کشند به گوش انسان‌های آزاده جهان برسانند.

روز قدس، اهتزاز دوباره بیرق حقانیت فلسطین در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، قدس شریف نخستین قبله مسلمانان و جایگاه ویژه معراج رسول الله (ص) است که بیش از هفت دهه در حصار صهیونیستهای غاصب قرار گرفته و سعی در حذف کشور فلسطین از نقشه جهان و اشغال سرزمین ابا و اجدادی مسلمانان دارند.

سالها قبل تدبیر و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) منجر به نامگذاری روزی برای دادخواهی ملت مسلمان فلسطین شد تا "روز جهانی قدس" در آخرین جمعه ماه رمضان نماد بیداری مسلمین و خیزش آنان برای بازپس‌گیری سرزمین اشغالی از ستمگران زمانه شود.

روز قدس، هنگامه صف بندی عدالت خواهان در برابر ستمگران و فریاد رسای امت اسلامی علیه غده سرطانی و بدخیم اسرائیل است، روز بین المللی که عقربه قطب نمای امت اسلامی به سوی فلسطین چرخیده و خباثت صهیونیسم در اشغال بیت المقدس را به تصویر می کشد.

چندین دهه است که ساکنان مسلمان حاشیه شرقی دریای مدیترانه در سرزمینی به نام فلسطین تحت ظلم صهیونیسم قرار گرفته و خانه و کاشانه آنها غصب شده و هیچ سازمان بین المللی مدافع حقوق بشر، داد مظلومیت این قوم را برنمی تابد.

مساله فلسطین جدا از تضییع حقوق یک ملت، مساله انسانی است که وجدان آزادگان جهان را بیدار می کند و به واکنش وامی‌دارد لذا در آخرین جمعه ماه رمضان فقط دست خدا است که روزه داران و انسانهای علاقه‌مند به فلسطین را به میدان کشانده تا حقانیت این ملت مظلوم را به منصه ظهور برساند.

روز قدس به مثابه دفاع از فلسطینی است که تحت ظلم نظام سیاسی استکباری قرار گرفته، حقوق ساکنان آن نقض شده و مردم آن از موطن خود آواره شده اند لذا در این روز مسلمانان اراده عمومی خود را برای مقابله با ترفندهای آمریکا و رژیم صهیونیستی به منصه ظهور می رسانند.

وقتی مشتهای گره کرده مسلمانان در روز قدس برای آزادیخواهی ملت مظلوم فلسطین بالا می رود، آوارگان و دلسوختگان فلسطینی احساس می‌کنند ملتهایی در این کره خاکی حامی آنها هستند و از شعار و حضور و مشتان گره کرده مسلمانان که حاکی از نیت و عزم صادقانه آنان است، احساس قوت و قدرت و ایستادگی می نمایند.

روز قدس زمانه جوشش خون در رگهای امت اسلامی است، حرکتی که امام راحل آغازگر آن بوده و روز به روز مساله فلسطین به عنوان مساله جهان اسلام زنده تر و پررنگ تر شده و وظایف سنگینی را بردوش مسوولان کشورهای اسلامی نهاده است.

از سوی دیگر روز قدس هنگامه آزمون بزرگ ایران اسلامی است تا بیرق فلسطین را برافراشته تر نماید و این کانون درخشندگی و نور را درخشانتر کند و سرمشقی برای سایر کشورهای اسلامی باشد.

ملت ایران همواره به اذن رهبر معظم انقلاب در میدان حضور یافته و موضع خود را در برابر مردم مظلوم فلسطین و رژیم اشغالگر قدس نشان داده و افکار عمومی جهان را متوجه خویش ساخته است تا بلکه سازمانهای دفاع از حقوق بشر از خواب بیدار شده و به دفاع از فلسطین برآیند.

تکریم و بزرگداشت روز قدس به یک فریضه اجتماعی در کنار روزه ماه رمضان تبدیل شده و مردم ایران به ویژه مشهد مقدس هر سال در این روز جلوه استکبار ستیزی خود را به نمایش می گذارند اما با شیوع ویروس کرونا برای دومین سال است که ملت ما از راهپیمایی روز جهانی قدس محروم شده است.

امسال نیز به خاطر ملاحظات اجتماعی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هیچ‌گونه راهپیمایی با عنوان روز جهانی قدس برگزار نمی‌شود.

در روز قدس امسال مردم ایران و مسلمانان جهان از سخنرانی رهبر معظم انقلاب که به‌ صورت زنده از شبکه‌های داخلی و برون‌ مرزی پخش می‌شود بهره‌مند می‌گردند.

توزیع پوستر، پرچم فلسطین و حزب الله لبنان در مقابل جایگاه نماز جمعه و جانمایی پرچم بزرگ فلسطین در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی، آذین‌بندی خودرو  و نصب پرچم‌های فلسطین و مقاومت اسلامی و تصاویر سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج ‌قاسم سلیمانی بر روی خودروها، دعوت از هنرمندان برای خلق آثار هنری از قدس و فلسطین و اهدا به نمایندگان جهاد اسلامی فلسطین، برپایی نمایشگاه "قدس پاره تن اسلام است" در صحن قدس حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از جمله برنامه‌های روز قدس در مشهد است.

اجرای سرود، نصب پرچم بزرگ فلسطین در میدان فلسطین و میدان بیت المقدس مشهد، فضاسازی شهری و برجسته سازی نمادهای قدس شریف، تهیه محتوا و پخش از تلویزیونهای شهری، برپایی نمایشگاه و مسابقه کاریکاتور در عرصه میدان شهدای مشهد و برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای قدس و فلسطین از دیگر برنامه‌های امروز در این شهر است.

حضور جوانان در سر چهارراه‌ها همراه با تراکت منقوش به شعار و دست نوشته در دفاع از فلسطین و اجرای سرودهای متنوع، دعوت از کارشناسان سیاسی و افشای جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در برنامه‌های صدا و سیمای خراسان رضوی و ویژه برنامه افطار و سحر، فضاآرایی اماکن متبرکه رضوی و پوشش تصویری نمایشگرها، برگزاری شب شعر بین‌المللی قدس، برپایی ۲ نگارخانه‌ قدس در حرم مطهر رضوی، برپایی همایش بین‌المللی قدس، برگزاری ویژه برنامه قرآنی، تولید شعر و سرود به چند زبان با موضوع قدس و فعالیت مناسبتی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های روز قدس در مشهد است.

علاوه بر آن ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد سخنرانی می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.