امام جمعه خواف از روز جهانی قدس به عنوان تداعی کننده وحدت و همدلی مسلمانان علیه ددمنشی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی یاد کرد.

 روز قدس تداعی وحدت مسلمانان علیه مستکبران است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عباس برزگرنژاد روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس  افزود: آزادگی و آزادی خواهی ریشه در تمدن و باورهای دین مببن اسلام دارد و روز قدس تبلور عدالت‌ طلبی‌ و آزاداندیشی مسلمانان و تمام آزادیخواهان جهان و بیانگر روحیه نوع دوستی مسلمانان و نماد وحدت آنان و بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است.

وی ادامه داد: هدف اصلی نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، دفاع از آرمان فلسطین و ناکام ماندن صهیونیستها در رسیدن به رویاها و آرزوهای پوشالی خود برای سلطه بر مسلمانان جهان است و بر این اساس سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوند عمیق و ناگسستنی دارد.

امام جمعه خواف گفت: با اینکه به دلیل شیوع کرونا و طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا امسال راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نشد ولی مردم  شیعه و سنی خواف با استماع فرمایشات آگاهی بخش رهبر معظم انقلاب که  از طریق شبکه های صدا و سیما  پخش شد و همچنین از طریق فضای مجازی انزجار خود را از ترفندهای دشمنان و آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی نشان دادند.

فرماندار خواف هم  از روز قدس به عنوان روز برآمدن امواج خروشان ملت‌های آگاه و غیور علیه ظلم و ستم و روز بیداری مسلمانان و اتحاد مسلمانان در مقابل دشمنان و مستکبران و رژیم غاصب صهیونیستی یاد کرد.
حسین سنجرانی افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس نور امید در دل مستضعفان جهان روشن کرد و به فرصت همیشگی برای توجه به سرنوشت فلسطین مبدل شد تا جهانیان بدانند سرنوشت قدس و مسلمانان با یکدیگر پیوندی عمیق و ارتباط جدانشدنی دارد. 
وی ادامه داد: با اینکه به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا امکان راهپیمایی روز جهانی قدس نیست ولی با فریاد دادخواهی، درد مشترک تمام عدالت طلبان از ددمنشی استکبار جهانی را به گوش جهانیان رسانده و یادآور می شویم روز قدس امسال از هر سال مهم‌تر است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.