رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از احیای ۱۲۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: برنامه ما برای سال جاری هم احیای حدود ۱۲۰ واحد صنعتی در سطح استان است، اما در مجموع در سطح خراسان رضوی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد تعطیل وجود دارد.

۱۲۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی طی سال ۹۹ احیا شد/ هنوز بیش از ۶۰۰ واحد تعطیل داریم

به گزارش قدس آنلاین، قاسم کیومرثی  با اعلام این خبر که سال گذشته ۱۲۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی احیا شدند، اظهار کرد: حدود ۱۰۵ واحد از این تعداد در شهرک‌های صنعتی و مابقی خارج از شهرک‌های صنعتی استان بودند.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این نکته که برنامه ما برای سال جاری هم احیای حدود ۱۲۰ واحد صنعتی در سطح استان است، خاطرنشان کرد: به طور کلی در سطح خراسان رضوی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد تعطیل وجود دارد.

وی بر ایجاد بازار برای محصولات واحدهای احیا شده تاکید کرد و ادامه داد: چنانچه نیاز این واحدها در بازار تعریف نشود پس از مدتی چنانچه محصولات بازار نداشته باشند، دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ایجاد نوآوری و ارتقای محصولات به منظور رفع نیاز بازار یکی از مسائلی است که واحدها باید مورد توجه خود قرار دهند.

کیومرثی نقدینگی را دیگر مشکل واحدهای صنعتی دانست و تصریح کرد: همچنین به دلیل کاهش بحث قاچاق، تولید در بسیاری از واحدها توجیه پیدا کرده و سازمان صمت استان هم این واحدها را به ستاد تسهیل ارجاع داده و با کمک مسؤولان واحدها راه اندازی شده است.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان این نکته که همچنین در برخی موارد واحدها به صورت مشارکتی وارد چرخه تولید شدند، بیان کرد: نوسانات در نرخ ارز، سختی تامین مواد اولیه و نبود ثبات مشکلاتی را برای تولید ایجاد می‌کند که صنعتگر نمی‌تواند اقدام به عقد قرارداد و تامین مواد اولیه کند، به طور کلی همین شفاف نبود فضا باعث ایجاد مشکلات می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر واحدی که تقاضای احیا داشته باشد در شرایط فعلی و به دلیل بحث اشتغال کمک می‌کنیم؛ اما تلاش ما این است که پس از مدتی در صورت اختصاص تسهیلات، در بحث بازسازی و نوسازی تجهیزات هم بتوانیم یاری‌گر واحدها باشیم تا امکان رقابت در بازار را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.