سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۶ هزار و ۵۴۰ داوطلب عضویت در ششمین دوره شوراهای روستایی استان هیاتهای اجرایی در بخشداری‌ها صلاحیت ۹۵ درصد را تایید کردند.

تایید صلاحیت ۹۵درصد داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد علی نبی پور افزود: اکنون با طی شدن فرایند احراز صلاحیتها در هیات های اجرایی در ۸۱ بخشداری استان، روند تایید صلاحیتها به هیات های نظارت بخش ها سپرده شده و در نهایت نتایج تایید صلاحیتها تا پایان اردیبهشت ماه به داوطلبان ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از اعلام نتایج تایید صلاحیتها، داوطلبان ردصلاحیت شده می توانند تا مهلت مقرر قانونی اعتراض خود را به هیات های نظارت شهرستان ارسال کرده تا به آنها رسیدگی شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: این داوطلبان برای کسب هشت هزار و ۲۷۰ کرسی شوراهای اسلامی روستایی در ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی به رقابت خواهند پرداخت همچنین ۲ هزار و ۳۳۰ روستای خراسان رضوی شورای سه نفره و بقیه روستاها که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند شوراهای پنج نفره خواهند داشت.

نبی پور افزود: بر خلاف دوره های گذشته که بانوان پنج درصد ثبت نام شدگان برای عضویت در شوراهای روستایی را تشکیل می دادند در این دوره حضور بانوان به ۶ درصد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد:  از مجموع ۱۶ هزار و ۵۴۰ داوطلب ثبت نام شده، کشاورزان ۳۲ درصد، کارمندان ۶ درصد، مشاغل آزاد ۴۳ درصد و صاحبان سایر کسب و کارها نیز درصدهای دیگر را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.