بیست و چهارمین برنامه «دعوت» میزبان حاج عبدالله و همسرش سهیلا بود که اهل جنوب، استان بوشهر، شهرستان جم روستای دره‌بان بودند. این زوج در ابتدای برنامه اظهار کردند که با یک نگاه عاشق یکدیگر شدند و ازدواج کردند.

آرزوی باغدار برای بازگرداندن آب حیات به باغش/ به نخل‌ها می‌گفتم دعا کنید

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله و همسرش سهیلا بود که اهل جنوب، استان بوشهر، شهرستان جم روستای دره‌بان بودند. این زوج در ابتدای برنامه اظهار کردند که با یک نگاه عاشق یکدیگر شدند و ازدواج کردند.
حاج عبداله ادامه داد: ۳۲ سال از ازدواج ما گذشته است. عالم شباب دورانی است سراسر زیبایی. ناگفته نماند نمی‌خواستم زود ازدواج کنم تا از جوانی‌ام استفاده کنم بنابراین یک سال بعد از نامزدی عقد کردیم.

او افزود: ما صاحب چهار فرزند شدیم دو دختر و دو پسر. من باغداری می‌کردم. زمانی که دخترم زهرا به دنیا آمد احساس کردیم قنات در حال خشک شدن است. سال ۸۵ بود که خشک شدن قنات محرز شد. این قنات برای ما حکم زندگی داشت. جد بزرگوارم آن را احیا کرده بود.

حاج عبداله بیان کرد: یک باغبان به خوبی می‌داند نخل‌هایش از او چه می‌خواهند. قنات خشک می‌شد و نخل‌ها هم کم‌کم خشک می‌شدند؛ به افراد زیادی گفتم ما را دریابید اما کسی پاسخگو نبود. درد من این بود حیاتی در حال از بین رفتن است. قنات و نخل یعنی آبادی روستایم اما الان دیگر نمی‌توانم به آن نگاه کنم.

او در ادامه گفت: برای اینکه از لحاظ روحی راحت‌تر باشم برای سرگرمی به سمت دامداری رفتم. لحظه‌ای قنات و باغ از یادم نمی‌رفت؛ به نخل‌ها می‌گفتم دعا کنید آب می‌رسد. یک چاه قدیمی داشتیم که راکد مانده بود و به فکرم رسید که از آن استفاده کنیم آن چاه را پدرم دهه چهل دایر کرده بود. روزی که برای اولین بار از آب چاه استفاده کردیم جشن گرفتیم. برای نخل‌هایم می‌خواندم و با آنها صحبت می‌کردم. باید پای دیارم بایستم؛ با دستان پینه بسته‌ام بیل می‌زنم باری ایرانم این کار را می‌کنم.

در بخشی دیگر دختران حاج عبداله و نوه‌اش کنار پدر و مادر نشستند؛ دختر بزرگ حاج عبداله درباره ازدواج‌اش گفت و بیان کرد: من سنتی ازدواج کردم و راضی‌ام. دختر کوچک هم درباره امکانات و موقعیت‌هایشان گفت: دختران هم سن و سال من بیشتر به فکر درس و مدرسه هستند اما امکانات کم است و خیلی به ما توجهی نمی‌شود.

حجت‌السلام برمایی در پایان خطاب به حاج عبداله گفت: همسرت ۳۲ سال در تمام لحظات تلخ و شیرین کنار تو بوده است؛ در خشکسالی، آبادی و... چه صحبتی با او داری؟ حاج عبداله بیان کرد: من می‌خواهم از همسرم قدردانی کنم دست او را می‌گیرم؛ به همسرم معجزه خدا می‌گویم.

ویژه‌برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی کشاورز، سردبیری محیا اسناوندی و حضور حجت‌الاسلام محمد برمایی کارشناس خانواده کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیما است که امسال با حفظ رسالت ذاتی خود یعنی پرداختن به مبحث مهم خانواده و با رویکرد اصلی نگاه ویژه به خاندان و بزرگ خاندان ایرانی در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۹:۱۵ پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.