۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 751265

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران از عصر امروزدر بیشتر مناطق این استان پرحجم شده و شدت می‌گیرد.

بارش بهاری در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اثمری  به آغاز فعالیت سامانه بارشی از عصر دیروز در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: تحرک این سامانه جوی با ادامه بارش تا روز سه‌شنبه  هفته جاری بیست و یکمین روز اردیبهشت ماه در خر اسان رضوی تداوم خواهد داشت. 
وی "رگبار توأم با رعد و برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی خیابانها، احتمال سیلاب، افزایش شدت وزش باد و احتمال بروز خسارت" را در بیشتر نقاط خراسان رضوی به ویژه نیمه غربی و بخشهای شمالی و مرکزی این استان از رخدادهای توام با فعالیت سامانه فعال بارشی پیش‌بینی کرد. 

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: تحت تاثیر این سامانه از دیروز ۱۷ اردیبهشت تاکنون شهرستاهای مشهد، چناران، جغتای و کاشمر شاهد بارش باران بوده‌اند. 

وی ادامه داد: بیشترین حجم بارش ظرف این مدت به میزان ۱۲ میلیمتر باران در جغتای واقع در غرب خراسان رضوی ثبت شده است. 
اثمری همجنین به کاهش دمای هوا در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: بر این اساس بیشینه دمای امروز هوای مشهد ۲۶ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است. 

وی گفت: دمای  هوای مشهد که امروز نسبت به دیروز یک درجه کاهش یافته فردا ۱۹ اردیبهشت ماه به ۲۲ درجه خواهد رسید. 
"فریمان" واقع در شمال میانه خراسان رضوی با کمینه دمای  ۱۰ درجه سلسیوس و "تایباد" واقع در شرق استان با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بودند. 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.