معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خراسان رضوی از نظر کاهش کرونا در موج چهارم شیوع آن رتبه سوم را در کشور دارد.

خراسان رضوی از نظر کاهش کرونا در موج چهارم رتبه سوم کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول روز شنبه در نشست خبری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در خراسان رضوی افزود: در حال حاضر میانگین ابتلا به کرونا در این استان ۲.۵ به ازای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که خیلی کمتر از سایر مناطق کشور می‌باشد.
وی با اشاره به روند نزولی کرونا در خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۲۶۹ نفر بر اثر کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که ۳۲۸ نفر از آنان در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان می باشند و این آمار نسبت به هفته های گذشته کاهش قابل ملاحظه داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میانگین بستری شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی اکنون ۲۸۳ نفر است که در هفته اول اردیبهشت ماه این تعداد ۳۴۶ نفر در روز بود.‌
وی تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی را ۲۸ نفر در روز گذشته (جمعه) عنوان کرد.
دکتر قلیان اول افزود: البته این وضعیت شکننده است و احتمال شیوع ویروسهای جهش یافته قابل پیش بینی است.
وی ادامه داد: تاکنون موردی از  ویروس جهش یافته کرونای هندی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نداشته ایم و نمونه گرفته شده از ۲ نفر تبعه هند در مشهد که دارای تست مثبت کرونا بودند به تهران ارسال شد که جواب تست آنها از نظر ابتلا به کرونای هندی منفی بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ویروس های جهش یافته در مدت کوتاه توان گسترش به سایر مناطق کشور را دارند، بنابراین تنها راه مقابله با آنها پیشگیری و رعایت پروتکلهای بهداشتی است.
وی افزود: هم اکنون از مسافران خارجی ورودی به  فرودگاه مشهد تست پی.سی.آر گرفته می شود و برای مسافران خارجی که از مرز زمینی وارد خراسان رضوی می شوند نیز "رپید تست" یا آزمایش تشخیص سریع کرونا انجام می شود.
دکتر قلیان رعایت پروتکلهای بهداشتی در مشهد را ۶۶ درصد و در خراسان رضوی ۷۱ درصد عنوان کرد و ادامه داد: برای پیشگیری از کرونا بویژه نوع جهش یافته باید پروتکلهای بهداشتی بیشتر از گذشته رعایت شود.
وی با اشاره به رعایت ۶۰ تا ۷۰ درصدی پروتکلهای بهداشتی در مراسم شب های قدر گفت: از ۷۱۰ مورد بازرسی از این مراسم در مشهد و شهرستان طرقبه و شاندیز، ۱۰۳ مورد در فضای باز برگزار شده بود.

واکسیناسیون سالمندان ۷۵ ساله از فردا آغاز می شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: واکسیناسیون افراد ۷۵ ساله در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نیز از فردا (یکشنبه) آغاز می شود.
وی ادامه داد: برای رفاه حال سالمندان واکسیناسیون خودرویی در شهرک دانش و سلامت مشهد راه اندازی شده و چهار مرکز دیگر نیز در مشهد برای این منظور پیش بینی  شده است.
دکترقلیان اول گفت: هم اکنون ۳۲ درصد از واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده و این در حالی است که ۲۰ درصد آنان به دنبال تماسهای حاصله از زدن واکسن امتناع کرده اند.
وی جمعیت باقی مانده سالمندان ۸۰ ساله را که باید واکسن دریافت کنند بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل جمعیت سالمندان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شامل ۶۱ هزار نفر عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.