۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 751325

سازمان ملی هوا- فضای چین اعلام کرد، بقایای موشک Long March ۵B چین ساعت ۱۰:۲۴ صبح امروز به وقت پکن وارد جو زمین شده و در اقیانوس هند سقوط کرده است.

پایان داستان موشک چینی با سقوط در اقیانوس

قدس آنلاین: بر اساس اعلام این سازمان بیشتر بقایای موشک در هنگام ورود به جو زمین سوخته است.

آژانس فضایی چین اعلام کرد که بقایای باقیمانده این موشک در اقیانوس هند، در مکانی نزدیک به ۷۲.۴۷ درجه طول شرقی ، ۲.۶۵ درجه عرض شمالی سقوط کرده است.

به گفته‌ی اداره‌ هوانوردی چین بقایای موشک "لانگ مارچ ۵ بی" صبح روز یکشنبه در اقیانوس هند در نزدیکی جزایر مالدیو وارد جو زمین شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، گفته می‌شود این موشک حین ورود به زمین سوخته است، هنوز مشخص نیست که آیا قطعاتی از آن روی جزایر مالدیو افتاده یا خیر. رسانه‌های چین اعلام کردند که بخش‌هایی از این موشک در ساعت ۲:۲۴ به وقت گرینویچ (۶:۵۴ به وقت تهران) وارد جو شده است.

این موشک بخش اصلی ایستگاه فضایی چین را در روز ۲۹ آوریل به فضا برد. به طور معمول بخش بزرگ موشک به سرعت به زمین باز می‌گردد اما هسته‌ی ۲۳ تنی لانگ مارچ ۵ بی ایستگاه فضایی را تا مدار همراهی کرد و سپس کاهش ارتفاع داده و بازگشت کنترل نشده‌ی خود را آغاز کرد. احتمال آسیب آن به افراد کم بود اما صفر نبود بنابراین مردم سراسر جهان در انتظار بازگشت آن بودند.

اداره‌ی هوانوردی چین که تا روز یکشنبه حرفی در مورد ورود کنترل نشده‌ی موشک نزده بود، اعلام کرد که این موشک وارد جو زمین شده و جایی در نزدیکی مالدیو فرود آمده است. مردم عمان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که گذر این موشک را در آسمان مشاهده کرده‌اند.

جاناتان مک‌داول(Jonathan McDowell)، ستاره‌شناسی که حرکت این موشک را دنبال می‌کرد در توییتر خود نوشت: فرود این موشک در اقیانوس محتمل‌ترین حالت است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.