جدال سپاهان و پرسپولیس را اگر تعیین‌کننده‌ترین جدال فصل ندانیم حداقل می‌توان به عنوان یکی از سه بازی حساس لیگ بیستم از آن یاد کرد، مضاف بر اینکه در همین شب استقلال هم از ذوب آهن میزبانی می‌کند و نتایج این بازی‌ها صدر را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند.

جدال سرخ و زرد

سپاهان و پرسپولیس امشب با خاطره حاضر نشدن زردها در میدان سال قبل مقابل هم صف آرایی می‌کنند.

سال قبل لجبازی قلعه نویی برای حاضر نشدن در میدان بازی خانگی بدون تماشاگر سه امتیاز طلایی به حساب سرخ‌ها واریز کرد. پس از این بازی، دو بازی پرسپولیس و استقلال در هفته بعد و استقلال با سپاهان در هفته آخر به نوعی تعیین کننده‌ترین بازی‌های لیگ خواهند بود.

با این همه شاید کسب یک تساوی در اصفهان برای دو تیم هم نتیجه خوبی محسوب شود اما هر دو مربی خوب می‌دانند که اگر برنامه تاکتیکی خود را برای هدفی غیر از بردن تدوین کنند و اگر ناخودآگاه تفکر ارجح بودن گل نخوردن به گل زدن را در ذهن بازیکنان خود جا بیندازند، نتیجه می‌تواند از بین رفتن جسارت در تیم و تزریق استرس به ساق‌های بازیکنان و بالا رفتن احتمال اشتباه در فاز دفاعی باشد.

پس آنچه یحیی و محرم از الکلاسیکوی خود در اصفهان می‌خواهند فقط برد است و این خود نوید یک بازی زیبا را در اصفهان می‌دهد. از آخرین برد سپاهان در اصفهان حدود ۶ سال می‌گذرد و همین آمار این نبرد را حساس تر هم می‌کند و حواشی گسترده‌ای درباره تقابل این دو تیم به وجود می‌آورد.

از این رو، پرسپولیسی‌ها با ارسال نامه به سازمان لیگ، درخواست کردند تا اردوی امن و راحتی در اصفهان داشته باشند و میزبان از تجمع هواداران منتسب به باشگاه سپاهان در فرودگاه و مقابل هتل، جلوگیری کند.

ذوب آهن برگ برنده آبی‌ها

اما دیگر تیم اصفهان امشب میهمان استقلال است. تیمی که در آسیا خوش درخشید و در لیگ برتر خواهان جبران امتیازات از دست داده در زمان فکری است.با این حال این ذوب آهن تیم دور رفت نیست و تیمی زخم خورده است که اتفاقاً یاد گرفته از خودش بهتر دفاع کند و امتیازات را برای بقا جمع کند.استقلال و ذوب آهن علاوه بر بازی امشب خود تا قبل از ۴ خرداد یک مسابقه دیگر در جام حذفی خواهند داشت .

در واقع ذوب آهن شانس تیم استقلال برای بالا رفتن درصد موفقیتش در مسابقات مختلف لیگ و جام حذفی محسوب می‌شود.

در آخرین بازی امشب هم تراکتور و پیکان به مصاف هم می‌روند که این  بازی ساعت ۲۱:۳۰ انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.