معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان مربوط به بانک‌ها و دفاتر پیش‌خوان دولت است که تاکنون به یک بانک اخطار ۲۴ ساعته داده شده و یک دفتر پیشخوان نیز تعطیل شده است.

بانک‌های قوچان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعتنای چندانی ندارند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر پرویز دلاور  افزود: تاکنون ۲ هزار و ۳۷ مورد بازدید از اماکن فعال در زمینه تهیه و توزیع کالای مصرفی مردم و ۳۴۲ مورد نیز از اماکن عمومی انجام‌ شده که به دنبال آن ۲۲۱ واحد متخلف به تعزیرات معرفی شده، ۴۶ مورد اخطار گرفته و ۲۰ مورد از این اماکن نیز پلمب شده است.

 وی تأکید کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی و نظارت جدی بر اماکن عمومی و خصوصی ۱۷ مورد اخطار به آزمایشگاه‌ها و مطب پزشکان داده شد که مطب یکی از پزشک متخصص این شهرستان نیز به دلیل تخلفات بهداشتی بسته شد.

معاون شبکه بهداشت و درمان قوچان بابیان اینکه در اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۳ هزار بسته معیشتی میان خانواده‌ها توزیع‌ شده است، تصریح کرد: تیم‌های حمایتی با محوریت سپاه و بسیج وظیفه حمایت، مراقبت و قرنطینه خانواده‌های آسیب‌دیده از این بیماری را بر عهده دارند.

دلاور از افزایش انجام تست‌های سریع در موج چهارم کرونا خبر داد و بیان کرد: انجام تست‌های سریع نیز از اقداماتی بوده که در قالب طرح شهید سلیمانی اجرا می‌شد که از هفت هزار و ۶۰۰ کیت تحویل‌ شده به شهرستان تنها ۸۰۰ کیت باقی‌ مانده و بیشترین آن مصرف مربوط به فروردین‌ماه سال جاری است.

وی ادامه داد: در ماه گذشته ۲ هزار و ۶۳ تست سی پی آر و ۲ هزار و ۱۱۵ تست سریع در این شهرستان انجام‌ شده که این آمار در ماه جاری تاکنون به ترتیب ۶۲۳ و ۲۹۰ مورد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.