معاون فناوری اطلاعات و آمارهای جمعیتی اداره‌کل ثبت احوال خراسان‌ رضوی گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت این استان هم‌اینک در نوبت صدور کارت هوشمند ملی قرار دارند.

بیش از یک میلیون نفر در خراسان رضوی منتظر دریافت کارت ملی هوشمند هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محسنی اظهار داشت: چهار میلیون و ۷۷۱ هزار نفر در استان خراسان رضوی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند.  

وی ادامه داد: ۹۸.۵ درصد از شهروندان خراسانی واجد شرایط تاکنون اقدام لازم برای دریافت کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند.
معاون اداره‌کل ثبت احوال خراسان‌ رضوی گفت: تاکنون برای سه میلیون و ۴۷۰ هزار نفر در این استان کارت هوشمند ملی صادر شده‌ است.  

وی افزود: شمار افرادی که تاکنون در خراسان رضوی کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند معادل ۷۳.۸ درصد از کل جمعیت متقاضیان است.  
محسنی به طولانی شدن مدت انتظار شهروندان برای دریافت کارت هوشمند ملی اشاره و بیان کرد: تاخیر در صدور کارت هوشمند ملی و طولانی شدن مدت انتظار برای دریافت آن، مربوط به وضعیت کشور و مشکلات موجود در زمینه تامین کارت خام است.

وی ادامه داد: گرچه شرکتهای داخلی موفق به تولید کارت خام هوشمند ملی شده‌ و در حال تولید و عرضه آن هستند اما حجم این تولید وابسته به بودجه و هزینه‌ها است.  
معاون فناوری اطلاعات و آمارهای جمعیتی اداره‌کل ثبت احوال خراسان‌ رضوی گفت: سازمان ثبت احوال ظرفیت صدور ۲.۵ میلیون قطعه کارت ملی هوشمند را در هر ماه دارد.  

وی افزود: صدور کارت ملی هوشمند از سوی سازمان ثبت احوال، در صورت تامین کارت خام با سرعت بیشتری انجام می‌شود.  

سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور، کارتهای هوشمند را جایگزین کارتهای ملی معمولی کرده است.

کارت هوشمند علاوه بر کاربردهای پیشین، کلیدی برای بهره‌گیری از خدمات دولت الکترونیک با امنیت بالا و مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی است که موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاهها شده و نقش بسزایی در پویایی اقتصادی دارد.

خراسان رضوی با شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت، پس بعد از تهران دومین استان پرجمعیت کشور است.

سازمان ثبت احوال خدمات خود را در قالب ۳۱ اداره مستقر در شهرستان های خراسان رضوی، به شهروندان ساکن این استان ارائه می‌کند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.