۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 751485

تراریوم یک گلخانه مینیاتوری است که هر کسی دوست دارد یکی از آن‌ها را در چشم‌انداز روبه‌رویش داشته باشد. این باغ‌های زیبای‌ شیشه‌ای همان‌قدر که چشم‌نواز هستند می‌توانند پول‌ساز هم باشند.

گلخانه مینیاتوری؛ کسب و کاری با سرمایه‌ کم

تولید این باغ‌های کوچک شیشه‌ای نیاز به سرمایه و صرف وقت زیادی ندارد و می‌تواند به‌ عنوان شغل دوم درآمد خوبی را نصیب شما بکند. تراریوم در واقع یک نوع دیزاین گیاهان طبیعی است که به روش‌های مختلف و با هزاران ایده خلاقانه می‌تواند اجرا شود.

ساخت این باغ‌های کوچک شیشه‌ای نیاز به مهارت خاصی ندارد و شما می‌توانید از طریق اینترنت گام‌به‌گام آن را آموزش‌دیده و اجرا کنید. سرمایه مورد نیاز برای تولید هر تراریوم نیز بسته به سلیقه و نظر شما برای انتخاب گل و محفظه می‌تواند به‌ راحتی زیر ۱۰۰هزارتومان باشد.

برای تهیه تراریوم می‌توانید از هر ظرف شیشه‌ای بدون استفاده‌ای، استفاده کنید. از یک لیوان شیشه‌ای گرفته تا تنگ ماهی عید یا یک لامپ سوخته گرفته تا تنگ‌های شیشه‌ای موجود در بازار که به سلیقه خودتان باید آن‌ها را انتخاب کنید تا کار ساخت گلخانه مینیاتوری از همین‌جا شروع شود.

هنگام خرید ظرف فراموش نکنید این محفظه شیشه‌ای ضخامت کافی را داشته باشد تا در حین کار شکسته نشود و اینکه هر چه دهانه ظرف بازتر باشد کار شما برای کاشت گیاه راحت‌تر خواهد بود.

پس از تهیه ظرف شیشه‌ای شفاف با مدل دلخواه، بسته به گیاهی که انتخاب می‌کنید نیاز به خاک مخصوص دارید که در گل‌فروشی‌ها موجود است. پس ‌از آن نوبت به انتخاب گیاهان با اندازه کوچک است که رطوبت را دوست دارند و می‌توانند به داخل تراریوم رنگ و جلوه‌ خاصی ببخشند، این گیاهان می‌توانند انواع مختلفی از کاکتوس یا گیاهان آپارتمانی باشند که رشد کمی دارند. شما برای تزئین تراریوم باید مجموعه‌ای از سنگ‌، تکه‌های چوب، پوسته‌ درخت، خزه و شن رنگی را بسته به سلیقه خودتان جمع‌آوری کنید. برای کاشت گیاهان نیز به قاشق کوچک و دسته‌بلند برای ریختن خاک و انبر باریک و بلند برای گذاشتن گیاهان در ظرف و درون خاک نیاز دارید. وقتی این مواد و وسایل مورد نیاز را تهیه کردید براساس آموزش‌هایی که در اینترنت موجود است یا به روش‌های خلاقانه‌ای که خودتان در ذهن دارید، می‌توانید برای کاشت گل‌ها و تزئین آن‌ها اقدام کنید.

قدم بعدی فروش این تراریوم‌ها به مردمی است که دوست دارند این باغ‌های شیشه‌ای زیبا را در محیط کار و منزل خود داشته باشند یا اینکه آن را به دوستانشان تقدیم کنند. شما می‌توانید این گلخانه‌های کوچک را تولید و از آن‌ها عکس بگیرید و در حالی ‌که این عکس‌ها را در صفحه مجازی خود منتشر و مشتری جذب می‌کنید، می‌توانید از فروش چهره به چهره هم استفاده کنید، یعنی آن‌ها را به دوستان و آشنایان خود نشان دهید. مطمئناً این باغ‌های مینیاتوری که به ‌وسیله آن افراد می‌توانند قسمتی از طبیعت را لمس کنند، هدیه‌های جالب و هیجان‌انگیزی هستند که چشم خیلی‌ها را خواهد گرفت. در قدم بعدی می‌توانید به گل‌فروشی‌های سطح شهر رفته و سفارش‌های بیشتری برای تولید دریافت کنید. بدین‌ترتیب هم از ساخت یک دکوری زیبای طبیعی لذت برده‌اید و هم یک منبع درآمد خوب دارید که بخشی از هزینه‌های زندگی شما را پوشش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.