سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای کارفرمایان و کارآفرینانی که مددجویان بهزیستی را بکار می‌گیرند تسهیلات بهزیستی ارائه می‌شود.

ارائه مشوق‌های بهزیستی برای کارفرمایان حامی مددجویان

به گزارش قدس آنلاین، مسعود فیروزی سرپرست بهزیستی خراسان رضوی گفت: امتیازات و مشوق‌هایی که بهزیستی به کارفرمایان می‌دهد با هدف تسهیلگری و تشویق اشتغال افراد دارای معلولیت است.

او افزود: اگر کارفرمایی مددجویان بهزیستی را بکارگیری کند به ازای هر مددجو ۵۰ میلیون تومان وام ارزان‌قیمت با بازپرداخت درازمدت دریافت می‌کند و سقف تعداد مددجویان نیز ۴۰ نفر است که این تسهیلات را به دو میلیارد تومان می‌رساند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: سود وام کارفرمایی ۴ درصد  و بازپرداخت آن بین ۱۰ تا ۱۵ سال است.

فیروزی همچنین در خصوص سایر مشوق‌های کارفرمایی بیان کرد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما که مبلغ بسیار بالایی است  از دیگر مشوق‌های کارفرمایی است.

او تصریح کرد: حق بیمه مددجویان مانند سایر بیمه‌شدگان قانون کار ۳۰ درصد حقوق است که ۷ درصد آن از سوی  کارگر و ۲۳ درصد توسط کارفرما تأمین می‌شود که در سیستم مشوق‌های بهزیستی، کل این ۲۳ درصد از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: همچنین ما به منظور ارتقای کارآیی مددجویی که در نزد کارفرما اشتغال به کار دارد مبالغ بسیار خوبی پرداخت می‌کنیم که ۳۰ تا ۵۰ درصد میزان دریافتی مددجو را در برمی‌گیرد.

فیروزی اظهار کرد: علاوه بر این‌ها حمایت‌های قانونی، معنوی و رایزنی‌های اداری نیز برای کارفرمایان و کارآفرینانی که مددجویان بهزیستی را بکارگیری داشته باشند انجام می‌دهیم که مجموعه‌ی این اقدامات و برنامه‌ها برای تشویق کارفرمایان برای اشتغال مددجویان است.

او افزود: در سال ۹۹ معادل ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، بابت این مشوق‌ها به کارفرمایان و تأمین اجتماعی پرداخت کرده‌ایم که امسال با توجه به بالارفتن تسهیلات اشتغالی، دستمزدها و حق بیمه، این مبالغ بسیار قابل توجه خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.