زاهدان- یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مردم سیستان و بلوچستان ایجاد اشتغال و کار است که در این راستا بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاکنون گام‌های بسیاری را برای ایجاد اشتغال در این استان برداشته است.

طرح‌هایی که برای مناطق محروم برکت می‌آورد؛ ایجاد ۲۵ هزار شغل در سیستان و بلوچستان

قدس آنلاین- گروه استان‌ها: استان سیستان و بلوچستان به دلیل عقب‌ماندگی‌هایی که از رژیم گذشته در آن برجای‌مانده است محرومیت‌هایی را یدک می‌کشد که نیازمند همراهی و همدلی مسئولان برای حل مشکلات است.

روز دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان شاهد افتتاح  ۱۳۰ طرح اشتغال‌زایی به همت بنیاد برکت بااعتبار ۳۹ میلیارد ریال بودیم که این طرح ها جمعیت بسیاری از جوانان جویای کار را توانست به کار مشغول کند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ مشاغل بسیاری در قالب پرورش دام سبک و سنگین، دستگاه خودپرداز،کارگاه بلوک‌زنی، کارگاه تیرچه زنی، کارگاه خیاطی و پارچه‌فروشی، سوپر مارکت، فروشگاه لوازم‌یدکی و همچنین تعمیرات وسایل موتوری ازجمله موتورسیکلت و خودرو با کمک بنیاد برکت در  جنوب سیستان و بلوچستان به ثمر نشست که ماحصل آن بنا بر گفته طیبه بامری نماینده بنیاد برکت تاکنون برای پنج هزار و ۲۵نفر شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم

در این شهرستان ایجاد کرده است.

اجرای ۱۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی

در همین راستا مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سیستان و بلوچستان از اجرای ۱۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی توسط بنیاد برکت در استان خبر داده و می‌گوید: تفاهم‌نامه اجرای ۱۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی بااعتبار بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد ریال در محل دفتر  رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان منعقدشده است.

 علیرضا راشکی اظهار می‌کند:  این تفاهم‌نامه بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، سازمان جهاد کشاورزی استان و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران منعقدشده است.

وی بابیان اینکه  اعتبارات تخصیص‌یافته برای طرح‌های اشتغال اجتماع‌محور با اولویت کسب‌وکارهای خرد و مشاغل خانگی در قالب تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با اقساط حداکثر ۶۰ ماهه و نرخ کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود می‌افزاید: علاوه بر تفاهم‌نامه فوق سال گذشته، تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد اجرایی و استانداری سیستان و بلوچستان منعقدشده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سیستان و بلوچستان تصریح  می‌کند: در این تفاهم‌نامه اجرای ۲۱ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان باهدف اشتغال برای ۶۵ هزار نفر بااعتبار ۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ظرف ۳ سال منعقدشده است.

وی در این رابطه توضیح می‌دهد: خوشبختانه تاکنون ۳۰ درصد از تفاهم‌نامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و استانداری سیستان و بلوچستان منعقدشده محقق گردیده است.

ایجاد ۲۵ هزار شغل جدید

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام امسال بیش از ۲۵ هزار شغل در استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌کند این خبر مسرت بخشی است که مرتضی نیازی معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت اعلام کرده است.

نیازی  بابیان اینکه دام‌پروری سبک و سنگین، تولید پوشاک، صنایع‌دستی، فنی و خدماتی، پرورش مرغ و محصولات گلخانه‌ای ازجمله رسته‌های در اولویت برای ایجاد مشاغل جدید در مناطق محروم و روستایی سیستان و بلوچستان به شمار می‌روند می‌افزاید:  بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز ۱۶ هزار ۹۴۷ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

وی می‌گوید: این بنیاد راه‌اندازی ۸ هزار و ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری کرده که باعث ایجاد ۲۵ هزار و ۷۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق محروم و روستایی این استان خواهد شد.

نیازی با تأکید بر قرارگرفته تمامی شهرهای استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت اظهار می‌کند: ۸۳ مجری و تسهیلگر در سال جدید فرآیند ایجاد مشاغل پایدار را در مناطق محروم و کم‌برخودار استان پیگیری و اجرا می‌کنند.

وی تصریح می‌کند: بنیاد برکت اجرای ۷ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی کرده بود که با انعقاد یک تفاهم‌نامه جدید، تعداد طرح‌ها به ۸ هزار و ۲۵۰ طرح رسید.

نیازی درباره مفاد این تفاهم‌نامه توضیح  می‌دهد: تفاهم‌نامه به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال میان بنیاد برکت، سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی استان و بانک قرض‌الحسنه مهر برای ایجاد ۱۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی در حوزه‌های کشاورزی و دام‌پروری به امضا رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.