مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی گفت: سال گذشته پنج هزار انشعاب غیرمجاز آب در مناطق شهری و روستایی استان شناسایی شده است.

شناسایی پنج هزار انشعاب غیرمجاز آب در خراسان‌ رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سیدابراهیم علوی  اظهار داشت: شهرهای نیشابور، طرقبه و شاندیز، گلبهار، چناران و خلیل آباد به عنوان کانون های ساخت و ساز باغ ویلا، بیشترین آمار انشعابات غیرمجاز استان را دارند.
وی خاطرنشان کرد: هزینه حفر و تجهیز یک حلقه چاه با دبی ۱۵ لیتر برثانیه حدود ۲۵ میلیارد ریال است و شناسایی و قطع ۱۰ انشعاب بزرگ غیرمجاز با هزینه حفر یک چاه جدید برابر است، بنابراین مدیران شهرستانی باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به کاهش بارندگی در سال آبی جاری در مقایسه با سال گذشته تاکید کرد: باید تاسیسات شرکت به عنوان یک سرمایه ملی و مهم در آبرسانی به مشترکان حراست شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ رضوی افزود: شعار امسال «کاهش ۱۰ درصدی مصارف غیرضرور برای عبور از تابستان»  تعیین شده است و تعامل هرچه بیشتر با رسانه ها برای ترویج فرهنگ مدیریت صحیح مصرف آب ضروری است.

علوی اضافه کرد: خدمات آب و فاضلاب خراسان رضوی به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در ۸۰ شهر و ۲ هزار و ۳۰۰ روستا از طریق ۲ هزار و ۴۰۰ منبع و تاسیسات ارائه می شود.
وی با بیان اینکه هزار روستای بالای ۲۰ خانواری استان نیز در مرز تنش آبی قرار دارند، افزود: کاهش شدید حجم بارندگی ۳۰ شهر این استان را نیز برای تابستان آتی با تنش کمی و کیفی آب آشامیدنی مواجه کرده است.

 هم اینک ۲ هزار و ۲۷۱ روستا با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب ۵۰۰ هزار مشترک روستایی زیر پوشش شرکت آبفای خراسان رضوی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.