مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران از افزایش سه‌برابری مساحت تغییر کاربری‌های شناسایی شده زمین‌ در مازندران طی یک سال اخیر خبر داد.

افزایش سه‌برابری پرونده‌های تغییر کاربری در مازندران

به گزارش قدس آنلاین، بهرام درخشان با بیان این که تعداد و مساحت موارد شناسایی شده تغییر کاربری در مازندران طی سال ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: سال ۱۳۹۹ تغییر کاربری‌های شناسایی شده در مازندران ۴۶۳۷ مورد به مساحت مجموع ۳۵۱ هکتار بود که افزایش ۲۱ درصدی از نظر تعداد موارد و همچنین رشد ۳۰۰ درصدی از نظر مساحت نسبت به موارد شناسایی شده در سال ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد.

وی افزود: پس از شناسایی تغییر کاربری‌ها به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها حدود ۴ هزار دستور قضایی برای بازگرداندن زمین‌ها به کاربری اصلی دریافت شد که ۳۴۳۰ مورد از این پرونده‌ها در ۳۰۵ هکتار به سرانجام رسید و اجرا شد. سال ۱۳۹۸ تعداد تغییر کاربری‌های شناسایی شده ۱۱۸۸ مورد به مساحت ۸۸ هکتار بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: پارسال برای ۶۳۹ مورد طرح دعوی طبق ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به مجموع مساحت ۴۹.۳ هکتار نیز در دادگاه‌های کیفری شهرستان‌های مازندران انجام شد که ۲۳۸ مورد از این پرونده‌ها در ۱۲.۵ هکتار اجرا شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران افزود: مقابله و قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز در سال‌های اخیر با جدیت بیشتری در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت که با تداوم این برخوردها از این پس شاهد تغییر کاربری اراضی شمال نخواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.