تولیت آستان قدس رضوی گفت: متأسفانه بسیاری از آیات و آموزه‌های قرآن در میان مسلمانان فراموش شده و بسیاری از مشکلات امت اسلامی نیز به واسطه همین غفلت از آموزه‌های قرآنی است.

گرفتاری‌های امت اسلام نتیجه فراموشی آموزه‌های قرآنی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار شیخ علاءالدین زعتری معاون مفتی اعظم سوریه که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، با بیان اینکه سالانه زائران اهل سنت بسیاری به حریم قدسی رضوی جهت زیارت مشرف می‌شوند، عنوان کرد: علمای بزرگ اهل سنت همواره در طول تاریخ نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) احترامی عمیق قائل بودند و برای کسب حاجات خود به زیارت مرقد شریف حضرات معصومین(ع) از جمله حضرت رضا(ع) مشرف می‌شدند.

وی با تأکید بر اینکه ما خود را متلزم به آیه شریفه «قل لا اسئلکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی» می‌دانیم، ابراز کرد: محبت نسبت به اهل بیت(ع) تنها به شیعیان اختصاص ندارد، بلکه اهل سنت نیز به حضرات معصومین(ع) ارادت دارند و در کتب تفسیری علمای بزرگ اهل سنت تعابیر فراوانی از محبت نسبت به ائمه اطهار(ع) وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های استکبار برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان، اظهار کرد: استکبار، دوستی و ارتباط میان فرق اسلامی را بر نمی‌تابد زیرا می‌داند اگر مسلمانان متحد شوند قدرتی را ایجاد خواهند کرد که در دنیا هیچکسی توان مقابله و ایستادگی در برابر آن را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه متأسفانه بسیاری از سران کشورهای اسلامی دست نشانده مستکبران هستند، به منابع غنی کشورهای اسلامی اشاره و عنوان کرد: منابع و ذخایر عظیم انرژی دنیا در اختیار امت اسلام است، مسلمانان با ظرفیت‌های سترگی که در اختیار دارند می‌توانند دنیا را مدیریت کنند، اما متأسفانه استکبار بر بسیاری از کشورهای اسلامی مسلط است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به آیه شریفه «لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا» اظهار کرد: متأسفانه بسیاری از آیات و آموزه‌های قرآن در میان مسلمانان فراموش شده و بسیاری از مشکلات امت اسلامی نیز به واسطه همین غفلت از آموزه‌های قرآنی است.

وی داعش را محصول همکاری استکبار جهانی، صهیونیسم و ارتجاع منطقه دانست و ابراز کرد: یاد شهید گرانقدر حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌داریم و مقاومت دولت و ملت بزرگ سوریه را می‌ستاییم، سوریه با مقاومتی که از خود نشان داد برای ملت‌های آزاده خصوصا جهان عرب یک الگو و اسوه شد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مقاومت ملت سوریه در برابر آمریکا و اسرائیل منبع الهام بخشی برای جهان عرب خواهد بود که آثارش در آینده مشاهده می‌شود، عنوان کرد: شاید مبارزه با داعش در میدان نبرد نظامی به سرانجام رسیده باشد، اما در میدان مبارزه اعتقادی با تفکر انحرافی داعش در ابتدای کار هستیم، سران داعش افرادی مزدور بودند اما توده افرادی که جذب این گروه شدند جوانانی اغفال شده و فریب خورده هستند که به واسطه معرفت کم دینی فریب خورده‌اند.

وی نقش روحانیت دینی در جلوگیری از نفوذ اندیشه‌های انحرافی داعش در جوامع اسلامی را بسیار مهم خواند و عنوان کرد: روحانیت دینی، افراد دارای تریبون و اصحاب قلم باید حقیقت داعش را برای مردم و به ویژه جوانان آشکار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به تأکیدات فراوان قرآن نسبت به تدبر، تأمل و تعقل، اظهار کرد: این تأکیدات اسلام به این سبب است که مسلمانان گرفتار انحرافات نشوند و بازیچه قرار نگیرند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.