حجت الاسلام شعبانی گفت: ما باید در دوره فشرده ماه مبارک رمضان دو دستاورد مهم را محقق کرده باشیم.

مهمترین دستاوردهایی که باید در ماه خدا محقق کرده باشیم/حفظ دستاوردها، وظیفه مهم مؤمنین پس از ماه رمضان

حجت الاسلام علیرضا شعبانی کارشناس مسائل دینی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین به بیان اهمیت روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر پرداخت وگفت: در پایان ماه باعظمت و ماه میهمانی خدا هستیم و سفره کرامت و مهربانی در حال جمع شدن است، ماهی که نفس کشیدن روزه دار در آن عبادت بود و خواندن یک آیه قرآن برابر با یک ختم کامل قرآن در ماه های دیگر بود.

حجت الاسلام شعبانی افزود: امام سجاد علیه السلام چه زیبا در ابتدای این ماه به آن سلام می‌دهد و در پایان نیز چه زیبا خداحافظی می‌کند. ایشان در دعای وداع با ماه مبارک رمضان می‌فرماید که ای ماه خدا چقدر به خاطر تو از ما مشکلات دور شد و چقدر گناهانی که از ما بخشید شد، چقدر در این ماه دلها صفا یافت؛ ما از رفتن تو غصه دار و ناراحت هستیم.

کارشناس امور دینی تصریح کرد: ما باید در این روزها وساعات پایانی ماه مبارک، با خود و خدای خود خلوت کنیم و بنگریم که چه چیزی بدست آوردیم و اکنون چه چیز با ارزشی را از دست می‌دهیم. نگاهی به دل خود بیندازیم که آیا پس از یک ماه عبادت و بندگی، می‌توانیم اکنون با خداوند به راحتی صحبت کنیم؟ آیا اطاعت کردن از خداوند برایمان آسان شده است؟ در یک کلام، آیا پرهیزکار شده ایم؟

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «یا ایهاالذین آمنو کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون» فرموده روزه همانطور که برای پیشینیان شما واجب بود بر شما هم واجب شده تا اینکه پرهیزکار شوبد. بنابراین هدف و فلسفه روزه همین پرهیزکاری بوده و اگر به این موضوع مهم و ارزشمند دست نیافته ایم پس روزه داری ما چه فایده ای داشته است؟ آیا قلبمان پاک شده و توانستیم در شب های قدر رحمت و مهربانی خداوند را جلب کنیم؟

حجت الاسلام شعبانی اضافه کرد: بنابراین ما باید در دوره فشرده ماه مبارک رمضان دو دستاورد مهم را داشته باشیم؛ اول اینکه اطاعت الهی برایمان آسان شده باشد و دوم اینکه نامه اعمالمان از گناه پاک شده باشد و به نتیجه مهم یعنی توبه رسیده باشیم که اگر چنین باشد باید قدر خودمان را بدانیم.

کارشناس امور دینی تصریح کرد: نکته دیگر این است که اگر دستاوردهای گفته شده محقق شده، اکنون باید برای حفظ آن برنامه داشته باشیم چرا که تحقق یک موفقیت یک مرحله است و حفظ آن نیز مرحله بعدی است. باید سعی کنیم خوبی‌هایی که در این ماه بدست آوردیم را تا ماه مبارک رمضان بعدحفظ کنیم و سرمایه ای باشد برای سال پیش روی ما. وقتی دل های ما از گناه پاک باشد، می توانیم محبت خداوند را در آن جای دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.