کمبود عرضه کنسول محبوب پلی استیشن ۵ از ابتدا عرضه گریبان گیر علاقه‌مندان به این دستگاه بود و گویا فعلاً این روند ادامه دارد.

کمبود عرضه پلی استیشن ۵ تا سال آینده ادامه خواهد داشت

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، مجموعه سونی به تحلیلگران گفت که موجودی PlayStation ۵ تا سال ۲۰۲۲ همچنان کم خواهد بود و این بدان معناست که فروش آخرین کنسول بازی سونی همچنان محدود خواهد بود. هنگامی که سونی گزارش مالی خود را در اواخر آوریل منتشر کرد، گفت که از زمان راه اندازی سال گذشته، سونی PlayStation ۵ تا ۳۱ مارس ۷.۸ میلیون واحد فروخته است. این شرکت همچنین گفت که قصد دارد در سال جاری مالی حداقل ۱۴.۸ میلیون دستگاه بفروش برساند.

علاوه بر این تا پایان سال ۲۰۲۰، سوابق این شرکت نشان می دهد که ۴.۵ میلیون دستگاه PS۵ در سراسر جهان عرضه شده است و این بدان معناست که از ژانویه تا مارس ۲۰۲۱، سونی موفق به عرضه  ۳.۳ میلیون دستگاه از این محصول شده است.

سونی پس از گزارش درآمد در یک کنفرانس مطبوعاتی به تحلیلگران گفت که همگام شدن با تقاضای زیاد یک چالش است. از زمان معرفی در نوامبر سال گذشته، تامین موجودی آن بسیار دشوار بوده است و این امر تا حدی به دلیل کمبود قطعات مانند نیمه هادی ها است.

هیروکی توتوکی مدیر ارشد مالی سونی، در یک جلسه گفت: "من فکر نمی‌کنم تقاضا در سال جاری تثبیت شده باشد، حتی اگر سال آینده تجهیزات بیشتری بدست آوریم و PlayStation ۵ بیشتری تولید کنیم، عرضه ما نمی‌تواند با تقاضا مطابقت داشته باشد." در حال حاضر سونی هنوز یک زمان رسمی برای بازگشت به حالت عادی اعلام نکرده است.

مشخصات سخت افزاری Sony PS۵

سری Sony PlayStation ۵ دارای دو نسخه درایو نوری و نسخه دیجیتال است، آنها با پردازنده مرکزی ۸ هسته ای Zen ۲ ۳.۵GHz سفارشی fh  AMD پشتیبانی از تبدیل فرکانس ارائه می شوند. کارت گرافیک GPU سفارشی AMD با معماری RDNA۲ است. فرکانس آن تا ۲.۲۳ گیگاهرتز است، از ۱۰.۲۸ تریلیون عملیات شناور در ثانیه پشتیبانی می کند، از خروجی ۱۲۰ هرتز، جلوه های صوتی سه بعدی و غیره نیز پشتیبانی می کند. علاوه بر این، این کنسول به طور مستقیم با بازی های PS۴ هماهنگ است و مدیر عامل پلی استیشن جیم رایان، تأیید کرد که ۹۹٪ از بازی های PS۴ در PS۵ قابل پخش هستند. این دستگاه با ۱۶ گیگابایت حافظه رم GDDR۶ همراه بوده، پهنای باند حافظه ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه و حافظه داخلی آن ۸۲۵ گیگابایت است، اما با این وجود فضای ذخیره سازی در دسترس برای کاربران حدود ۶۵۰ گیگابایت است.

سونی نیز اعلام کرده بود برای خرده فروشان، تمام دستگاه های PS۵ برای مدت ۱۲ ماه گارانتی دارند و این بدان معناست که اگر مشکلی در طی یک سال رخ دهد، کاربران دستگاه جدیدی دریافت می کنند. با این حال، این ضمانت نامه شرایط و ضوابطی را نیز ارائه می دهد و علاوه بر این لوازم جانبی آن مانند کنترل های DualSense هیچ گونه ضمانتی ندارند.

اگر متقاضی Sony PlayStation ۵ هستید، ممکن است اکنون خرید آن کار ساده ای نباشد. خریداران باید صبور باشند زیرا موجودی این کنسول در حال حاضر کم است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.