۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 751745

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت ابتلا به کرونا در خراسان رضوی اکنون به ثبات رسیده است اما روند نزولی مبتلایان به کووید ۱۹ کند است.

روند نزولی کرونا در خراسان رضوی کند است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول  اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن ایام عید فطر و تعطیلات آن، از مردم تقاضا داریم توصیه‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند، چرا که اگرچه در شرایط کنونی آمار مبتلایان افزایشی نیست اما وضعیت همچنان شکننده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون هزار و ۲۷۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند که میزان بستری‌های روزانه استان به ۳۰۳ نفر در روز کاهش یافته است.  

وی گفت: هم اینک ۳۵۸ نفر بر اثر کرونا در بخش‌های مراقبت های ویژه بیمارستان های خراسان رضوی بستری هستند و تعداد فوتی‌ها همچنان ۲ رقمی است.

وی با اشاره به اینکه هنوز موردی از کرونای هندی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشاهده نشده است، افزود: ممنوعیتی از بابت ورود برنج هندی با هدف پیشگیری از کرونا وجود ندارد، چراکه کرونا از طریق غذا منتقل نمی‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مبنای رنگ بندی کرونایی در کشور اپلیکیشن ماسک است و اجرایی شدن آن پس از ابلاغ از سوی قرارگاه مرکزی ستاد ملی کرونا به استانداری های سراسر کشور است.  

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.