سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه گفت: آنچه در سرزمین‌های فلسطینی، کرانه باختری، قدس شرقی و در داخل و اطراف غزه در جریان است واقعا و عمیقا برای اتحادیه اروپا نگران کننده است.

واکنش اتحادیه اروپا به درگیری‌ها در مناطق اشغالی

قدس آنلاین: پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست خبری از بروکسل، بر لزوم کاهش تنش‌ها بین نظامیان صهیونیست و فلسطینیان تاکید و خاطر نشان کرد که حفاظت از جان غیر نظامیان در اولویت قرار دارد و در این زمینه تمام طرف‌ها باید به قوانین حقوق بشر بین‌الملل احترام بگذارند.

وی افزود: خشونت‌های اخیر و تشدید تنش‌ها نشان می‌دهد که تا چه اندازه از سرگیری مذاکرات، یافتن راه حل پایدار و مسالمت آمیز درقبال شرایط اخیر ضروری است. وی گفت: هدف اتحادیه اروپا رسیدن به یک دورنمای سیاسی و حرکت به سمت راه حل تشکیل دو دولت است.

این مقام اروپایی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی زیادی از زمان آغاز درگیری‌ها جریان دارد افزود: اتحادیه اروپا در تلاش است تا از طریق مذاکره با شرکای بین‌المللی نا آرامی‌های اخیر سریعا متوقف شود و در نهایت به یک راه حل مذاکره محور در قبال تمام مشکلات فلسطینیان و اسرائیلی ها دست پیدا کنیم.

صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان با یورش به منطقه "باب العمود" و صحن‌های مجاور مسجد الاقصی، به سمت فلسطینیان روزه‌دار گاز اشک‌آور پرتاب کردند و آنان را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

بر اساس این گزارش، هزاران شهرک‌نشین صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی و دروازه «باب العمود» یورش بردند. به گزارش منابع رسمی حملات صهیونیستها علیه فلسطینیان در ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

اشغالگران صهیونیست همچنین پس از دستگیری فلسطینی‌ها، ده‌ها نفر از آنان را از قدس اخراج و خانه‌های آنان را تخریب کردند.

همچنین در ادامه این جنایات بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی دیشب مناطقی در نوار غزه عموما مناطق مسکونی فلسطینی‌ها بود را بمباران کردند که در پی آن  ۲۵ شهروند فلسطینی از جمله ۹ کودک به شهادت رسیدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.