چند ماه از جذب نیروهای جدید در شهرداری تهران می گذرد. شورای شهری ها می گویند در مورد استخدام نیروها بی قانونی صورت گرفته ولی حناچی به ابهامات پاسخ نداده و شاید انتشار اسامی هم مانند فیش حقوقی مدیران به صلاح نباشد.

ادامه چشم بندی‌ها در بهشت/ وقتی شفافیت در شهرداری تهران به صلاح نیست

قدس آنلاین: شهریور سال گذشته بودکه پیروز حناچی، شهردار تهران از آغاز طرح جذب دستیاران در شهرداری خبر داد و گفت: انتخاب دستیار از طریق فراخوان عمومی و برگزاری آزمون صورت می گیرد که عموم شهروندان واجد شرایط می‌توانند در فضایی منصفانه به رقابت بپردازند.

وی گفت: ورود نیروی جوان با انگیزه بالا به منظور جانشین پروری و با رویکرد کشف استعدادهای جدید در کانون‌های ارزیابی، می‌تواند به عنوان موتور محرکه برای ارائه خدمات مطلوب باشد و سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای آینده کادر مدیریت شهر تهران فراهم آورد.

حناچی: دستیاران در فرایندی کاملا شفاف و ضابطه‌مند انتخاب می‌شوند 

حناچی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای تثبیت جایگاه شغلی دستیاران جذب شده با توجه به سیاست مدیریت شهری گفت: دستیاران در فرایندی کاملا شفاف و ضابطه‌مند انتخاب می‌شوند و هیچ نوع رابطه و وابستگی در انتخاب‌شان دخیل نخواهد بود. به علاوه فرایند انتخاب کاملا شایسته سالارانه است و می‌توان به توانایی و کارآمدی دستیاران اطمینان داشت.

جذب دستیار برای مدیران شهرداری کار خلافی است/انتقاد از سیاسی کاری حناچی

اما صحبت‌های حناچی با واکنش‌های متفاوتی روبه‌رو شد و حتی برخی از نمایندگان مجلس هم در این زمینه انتقاد داشتند؛ از جمله جعفر قادری نماینده مجلس که گفت، به نظرم جذب دستیار برای مدیران شهرداری کار خلافی است و باید جلوی آن گرفته شود. چرا که شهرداری نه تنها چنین مجوزی ندارد بلکه نباید چنین اقدامی هم انجام دهد.

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس بیان داشت: شهرداری اگر نیاز به نیرو دارد باید از نیروهای موجود استفاده کند و اگر می‌گویند شهرداری نیروی مازاد دارد چرا اکنون به این بهانه نیرو جذب می‌کنند.

وی بیان داشت:‌این اقدام مسؤولان شهرداری یک فعالیت کاملاً سیاسی است و شهرداری‌ها معمولاً در سال‌های آخر فعالیت خود هم از این کارها انجام می‌دهند.

محسن هاشمی: جذب نیرو در شهرداری بر اساس مصوبه برنامه سوم 

البته محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران تقریبا رویکرد مشابهی با حناچی داشت و درباره جذب نیروهای جدید، گفت: این اقدام بر اساس مصوبه برنامه سوم شهرداری است و شهرداری سالانه باید باید ۶ درصد نیرو کاهش و ۳ درصد نیرو جذب کند.

معاون حناچی: آزمون مبتنی بر شفافیت است

پس از کش و قوس های فراوان و حاشیه ها بلاخره آزمون استخدامی شهرداری تهران در مهر سال گذشته میان 2600 داوطلب برگزار شد و همان زمان حامد مظاهریان، معاون شهردار تهران اعلام کرد: آزمون در راستای سیاست های کلان مدیریت جدید شهری مبتنی بر شفافیت است و تلاش می کنیم استخدام ها در چارچوب فراخوان های عمومی صورت بگیرد و متناسب با نیازهای شهرداری در صورتی که لازم باشد آزمون های دیگری هم برگزار خواهد شد.

آغاز به کار دستیار مدیران شهرداری از اول بهمن سال گذشته

چند ماه بعد از برگزاری آزمون سید علی طالقانی، مدیر پروژه طرح بکارگیری دستیار مدیران شهرداری تهران از آغاز به کار دستیار مدیران شهرداری در دو معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا همچنین معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری تهران خبر داد.

وی افزود: جذب دستیاران در بدنه شهرداری تهران نقطه عطف جذب نیرو براساس شایسته گزینی و عدالت استخدامی و یکی از مصادیق بارز تحقق شعار «تهران؛ شهری برای همه» است، چرا که در این فرآیند، نیروهای منتخب پس از شرکت در آزمون علمی، کانونهای ارزیابی شایستگی و نیز مصاحبه تخصصی، به شهرداری تهران راه یافته‌اند.

آپ پاکی روی دست مدیران شهری/شایسته‌گزینی قربانی خویش‌گزینی شد

اما این صحبت ها نه تنها سبب رفع ابهامات این استخدام پرحاشیه نشد بلکه به آن دامن هم زد. برخی از اعضای شورای شهر تهران هم آب پاکی را روی دست مدیران شهرداری ریختند. علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران از بروز تخلف در این آزمون استخدامی پرده برداشت و با اعلام اینکه در لیست برگزیدگان آزمون دستیارمدیران، نام فرزندان و بستگان مدیران ارشد شهرداری به چشم می‌خورد،‌گفت: شایسته‌گزینی نباید قربانی خویش‌گزینی شود.

وی بیان داشت: لیست برگزیدگان دستیار مدیران به دستم رسیده و به آن نگاهی انداخته‌ام که نشان می‌دهد گویا از فرزندان و بستگان مدیران ارشد شهرداری که منصوب همین دوره نیز هستند در این لیست وجود دارد.ممکن است برخی بگویند آزمون شهرداری یک آزمون فراگیر عمومی و رسمی بوده ولی حتما ما این قضیه را بررسی و نتیجه آن را دنبال می‌کنیم تا به عدالت رفتار و حق و حقوقی از کسی ضایع نشود.

وی با تأکید بر اینکه دستیارمدیران نباید مشمول اصول آقازادگی شوند، گفت: در جذب دستیارمدیران شایسته‌گزینی نباید قربانی خویش‌گزینی شود.

عدم رعایت قانون در جذب دستیاران/ لیست پذیرفته شدگان منتشر شود

حجت نظری عضو شورای شهر تهران هم با اشاره به عدم رعایت قانون در روند مربوط به جذب دستیاران، گفت: این موضوع دارای ابهامات فراوانی هست. فرآیند جذب این افراد از ابتدا دارای حاشیه‌های جدی بود که مورد تذکر اعضا نیز قرار گرفت و همچنان هم لیستی از این افراد منتشر نشده تا شورا به طورکامل در جریان آنچه که رخ داده قرار بگیرد و مطمئن شود که خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشده باشد.

وی گفت:همچنین یکی از نگرانی‌های کارکنان شهرداری میزان دریافتی دستیاران است که به رغم سابقه کم کاری نسبت به شمار زیادی از کارکنان، دریافتی بسیار بیشتری دارند که این تبعیض قابل توجه است.

شورای شهر منتظر پاسخ حناچی است

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران درباره این موضوع به فارس گفت: منتظر پاسخ حناچی در مورد شفافیت این موضوع هستیم به ما اعلام کرده اند که مراحل قانونی در برگزاری آزمون طی شده و مشکلی ندارد.

وی گفت: البته یک مورد تشابه اسمی در پذیرفته شدگان وجود داشت و پس از بررسی مشخص شد ارتباط خویشاوندی با یکی از مدیران شهری ندارد ولی به طور کلی قرار گرفتن اسامی مدیردستیاران در سایت شفاف و مشخص شدن میزان حقوق آنها حائز اهمیت است و شهرداری باید پاسخ شورا را در این زمینه بدهد.

مشاور شهردار تهران: موضوع را بررسی می کنیم

غلامحسین محمدی، مشاور شهردار تهران هم در مورد این موضوع به فارس، گفت: موضوع را بررسی و آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی گفت: جذب دستیار مدیران به منظور جایگزینی افراد متخصص با نیروهای بازنشسته شهرداری تهران است و قانون در مورد جذب این افراد رعایت شده است.

شائبه های اتاق شیشه ای در شهرداری/ سریال چشم بندی ادامه دارد

چند ماه از جذب نیروهای جدید در شهرداری تهران می گذرد و هنوز شائبه ها در مورد استخدام های پرحاشیه در بهشت تمام نشده برخی از منتقدان می گویند این روش شهرداری، جذب خودی ها و هم حزبی های مدیران شهری بوده است. حالا باید دید شهرداری تهران که مدعی شفافیت است اسامی پذیرفته شدگان را در اتاق شیشه ای و سایت شفافیت قرار می دهد؟ یا این موضوع هم مشابه ماجرای فیش حقوقی مدیران شهری که حناچی از انتشار آن تفره رفت، به صلاح نیست و چشم بندی ها در بهشت ادامه داد؟

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.