مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی با اشاره اینکه به دلیل آلودگی افق‌های کشور استهلال سختی پیش رو داریم، گفت: منجمین پیش‌بینی می‌کنند که احتمال دیده شدن این هلال در امشب با دوربین و تلسکوپ بسیار بالا است و لذا بر اساس نظر منجمین این هلال در شرایطی که افق صاف و پاک باشد، باید دیده شود.

استهلال سختی در پیش خواهیم داشت

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم معادی در خصوص آخرین وضعیت استهلال ماه شوال توسط گروه‌های رصدگر، اظهار کرد: امروز، ۲۹ ماه مبارک رمضان، مطابق بیست‌ونهم هر ماه قمری در طول سال گروه‌های استهلال ماه در رصدگاه‌های استان مستقر می‌شوند تا ماه شعبان را رصد کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس ۱۹ گروه تخصصی با همراهی ائمه جمعه در رصدگاه‌ها حضور دارند و توسط تجهیزات تخصصی شامل دوربین و تلسکوپ به رؤیت هلال ماه شوال می‌پردازند.

معادی با بیان این‌که «استهلال سختی در پیش خواهیم داشت»، تصریح کرد: در حال حاضر افق آلوده است و گرد و غبار مانع از رؤیت هلال ماه می‌شود و همچنین در برخی مناطق افق ابری است. به علاوه هلال ماه نیز از روشنایی کمی برخوردار بوده و عمر کوتاهی دارد.

مسئول ستاد استهلال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چنانچه امروز هلال ماه رویت شود، فردا، پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، عید فطر و ماه مبارک رمضان ۲۹ روزه خواهد بود،  اما اگر امشب هلال ماه رویت نشود، فردا، پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، سی‌امین روز ماه مبارک رمضان و روز جمعه، عید سعید فطر خواهد بود.

وی در خصوص احتمال رویت ماه با توجه به شواهد موجود، اضافه کرد: منجمین پیش‌بینی می‌کنند که احتمال دیده شدن این هلال با دوربین و تلسکوپ بسیار بالا است و لذا بر اساس نظر منجمین این هلال در شرایطی که افق صاف و پاک باشد، باید دیده شود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.