معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: ۴۸ هزار و ۵۷۲ مسافر خارجی امسال در ورودی‌های این استان تب‌سنجی و سلامتشان از نظر ابتلا به کرونا پایش شد.

 ۴۸ هزار و ۵۰۰ مسافر خارجی در ورودی‌های خراسان رضوی تب سنجی شدند

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا صیادی افزود: این تعداد مسافر از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان ۲۰ اردیبهشت ماه امسال و در اجرای طرح "مراقبت بهداشتی از مسافران مشکوک مبتلا به کرونا در مبادی مرزی" با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مورد سنجش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از این تعداد هزار و ۴۱۸ مسافر مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند که برای آزمایش فوری و پی. سی. آر معرفی و برای تشخیص قطعی، آزمایش لازم از آنان گرفته شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: برای اجرای این طرح ۲ قرارگاه مرزی شامل مرز هوایی در بخش پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و مرز زمینی در دوغارون شهرستان تایباد به منظور استقرار نیروهای هلال احمر انتخاب شده است.  

صیادی با اشاره به تجلیل رییس جمهوری از اجرای این طرح افزود: اجرای این طرح تا ۳۱ اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۳۰۷ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۵ هزار و ۵۶۸ تن رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.