رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی گفت: با اتمام رسیدگی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده در فرایند انتخابات شوراهای شهری، در مجموع صلاحیت ۱۶۲ نفر مورد تایید هیات عالی نظارت استان قرار گرفت.

۱۶۲ داوطلب شورای شهر در خراسان رضوی به عرصه انتخابات بازگشتند

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر عنابستانی افزود: از مجموع ۶۰۰ داوطلب رد صلاحیت شده شوراهای شهری استان توسط هیات های اجرایی و نظارت شهرستانها، ۵۱۳ نفر به رد صلاحیت خود اعتراض کرده‌اند که صلاحیت ۳۵۱ نفر تایید نشد و البته ۶ نفر از این تعداد در فرایند بررسی مجدد، از ادامه حضور در عرصه انتخابات انصراف دادند.

وی گفت: باوجود اینکه رد صلاحیت داوطلبان براساس اسناد و مدارک صورت گرفته بود، امکان عدم تایید صلاحیت همه ۵۱۳ معترض به رد صلاحیت ها وجود داشت اما با توجه به اینکه خواهان کاهش سخت‌گیری و مماشات بودیم، شماری از این افراد تایید شدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی ادامه داد: البته این حق مردم است که افرادی در معرض رای آنان قرار بگیرند که از نظر اخلاقی و مالی سالم باشند و از طرف دیگر خود را ملزم به حفظ حق داوطلبان می دانیم، لذا با رعایت حق هر دو طرف، تایید صلاحیت ها انجام شد.

از مجموع سه هزار و ۲۴۴ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در خراسان رضوی، صلاحیت ۲ هزار و ۳۲۴ نفر در هیات های اجرایی و نظارت تایید شد و شماری نیز از حضور در کارزار انتخابات انصراف داده‌اند.

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

استان ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومتر مربعی خراسان رضوی با وسعتی معادل هفت درصد مساحت کل کشور در قالب ۳۳ شهرستان، در مجموع هشت هزار و ۶۰۰ عضو در شوراهای اسلامی شهری و روستایی دارد.

۴۶۵ نفر از این تعداد، عضو اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی شهرها و بقیه عضو شوراهای اسلامی روستایی استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی هستند و در مجموع کمتر از پنج درصد این تعداد را زنان تشکیل می‌دهند.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.