طبق شایعات تغییرات در ضخامت آیفون نسل بعدی بسیار قابل توجه است.

آیفون ۱۳ به طور قابل توجهی ضخیم‌تر خواهد شد +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، از آنجا که سال گذشته اپل تغییرات اساسی نسبتا در آیفون ۱۲ ایجاد کرد، انتظار نمی رود که در مجموعه آیفون ۱۳ تغییرات زیادی را در طراحی آن ببینیم. با این وجود، به نظر می رسد که سری جدید آیفون در مقایسه با مدل فعلی دارای تغییرات جزئی خواهد بود.

همچنان اخبار متعدد اشاره به طراحی مجدد خانواده آینده آیفون دارد که علاوه بر کاهش اندازه ناچ، دستگاه‌ها نیز تغییراتی در ابعاد خود خواهند داشت که MacRumors موفق به دریافت اطلاعاتی از آنها شد، این منبع به افزایش ضخامت آیفون ۱۳ و ۱۳ پرو به ۷.۵۷ میلی متر در مقایسه با ۷.۴ میلی متر در آیفون ۱۲ اشاره دارد.

این تغییرات همچنین روی سیستم دوربین تأثیر می گذارد، که نه تنها ۱ میلی متر به گوشه بدنه نزدیک می‌شود، بلکه ضخامت آن نیز بیشتر می‌شود تا برآمدگی‌های خود لنزها تقریبا برطرف شود. این تغییر به این دلیل به وجود آمد که دوربین های آیفون ۱۳ به اندازه ۲.۵۱ میلی متر از بدنه بیرون می‌آیند و در آیفون ۱۳ پرو با ۳.۶۵ میلی متر که تقریباً دو برابر ۱.۵-۱.۷ میلی متر در آیفون ۱۲ است.

در آیفون ۱۳، ابعاد کلی محل قرارگیری دوربین نیز افزایش می یابد، این مربع سیستم دوربین، با ضخامت ۲۹ میلی متر همراه خواهد بود (در مقابل  ۲۸*۳۰ میلی متر در آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو) و آیفون ۱۳ پرو اندازه ای نزدیک به مدل برتر ۱۳ Pro Max با ۳۶ *۳۷ میلی متر دریافت خواهد کرد، البته این تغییر اندازه قابل توجه ممکن است نشان دهنده پیشرفت احتمالی عملکرد دوربین ها باشد.

اگرچه ساخت آیفون ضخیم ایده خوبی به نظر نمی رسد، اما دلیل خوبی برای آن وجود دارد، شایعات همچنان حاکی از آن است که آیفون ۱۳ جدید با پیشرفت های زیادی در دوربین از جمله، تثبیت بهتر عملکرد سنسورها و عملکرد بهتر در نور کم روبرو خواهد شد.

آیفون ۱۳ پرو می تواند از لنزهای تله بهبود یافته ای که قبلاً فقط در مدل مکس موجود بود بهره بگیرد. به عبارت دیگر، به نظر می رسد برای طرفداران اپل فرصتی برای دیدن یک آیفون ۱۳ پرو کوچک تر با دوربین هایی کاملاً برابر با آیفون بزرگ ۱۳ پرو مکس محیا است.

انتظار چه تغییراتی دیگری را باید از آیفون نسل جدید داشته باشیم؟

بزرگ شدن بلوک های محل قرارگیری دوربین می تواند باعث شود که دکمه خاموش/ روشن و دکمه تنظیم صدا به سمت پایین منتقل شوند، البته این اطلاعات با نشت های اولیه در این مورد مطابقت دارد و این منبع در پیش بینی های قابل قبولی از ظاهر آیفون های آینده در گذشته خود را ثابت کرده است.

علاوه بر این تفاوت ها، نباید انتظار تغییرات عمده دیگری در طراحی آیفون ۱۳ را داشته باشیم.

غیر از این شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۳ می تواند از نمایشگر ProMotion و Touch ID برخوردار باشد و اگرچه آیفون ۱۳ به احتمال زیاد از یک ناچ برخوردار است، اما احتمالا کوچکتر از ناچ آیفون ۱۲ است.

اگرچه هیچ اعلام رسمی از طرف اپل وجود ندارد، اما باید انتظار داشته باشیم که آیفون ۱۳ جدید در پایان سال در سپتامبر، اکتبر یا نوامبر معرفی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.