پس از حضور خداداد افشاریان به عنوان سرپرست کمیته داوران،حالا زمزمه انتخاب حسن کامرانی فر به عنوان رئیس دپارتمان داوری شنیده می شود تا به این ترتیب رئیس پیشین این کمیته که به دلیل اختلاف سلیقه شدید با فریدون اصفهانیان مجبور به استعفا شد دوباره هدایت این دپارتمان را در دست گیرد، اما پرسش کلیدی اینجاست آیا بدنه داوری بدون مقاومت از این انتخاب استقبال خواهند کرد یا همان اتفاقاتی که در دوره قبلی مدیریت کامرانی فر رقم خورد دوباره تکرار خواهد شد؟

آیا این انتخاب باعث اتحاد در جامعه داوری خواهد شد یا همان اتفاقاتی که در دوره سهرابی رقم می خورد با شکل و شمایل دیگری تکرار خواهد شد؟ و مهم‌تر از آن چه ضمانتی وجود دارد اعضای کمیته داوران که هنوز مشخص نشدند در ادامه کار با کامرانی فر همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند؟

معمولاً قاعده کار بر این اساس است که ابتدا اعضای کمیته داوران انتخاب و پس از آن یک نفر به تشخیص این افراد به عنوان رئیس دپارتمان داوری انتخاب خواهد شد اما در شرایطی که هنوز تکلیف ریاست قطعی خداداد افشاریان مشخص نیست، شاهد انتخاب کامرانی فر به عنوان رئیس دپارتمان داوری هستیم که این موضوع می تواند در آینده به چالشی بزرگ میان اعضای کمیته داوران و دپارتمان داوری تبدیل شود تا همان حاشیه های همیشگی دوباره تکرار شود!

در اینکه حضور حسن کامرانی‌فر می تواند به سود جامعه داوری باشد، شکی نیست اما چرا سیکل انتخاب رئیس دپارتمان به صورت قانونی طی نشده است، چه ضمانتی وجود دارد حضور افشاریان در کمیته داوران قطعی شود،آن وقت باید منتظر برکناری یا استعفای زودهنگام کامرانی فر باشیم؟

از آنجا که موضوع چیدمان داوری یکی از وظایف تعریف شده دپارتمان داوری است، قطعا این چالش ها می تواند با عدم ثبات مدیریت در کمیته و دپارتمان داوری با حاشیه های عجیب و غریبی مواجه شود،تا یک بار دیگر جامعه داوری در آستانه آسیب مدیریتی قرار گیرد، آیا مدیران فدراسیون فوتبال و اعضای هئیت رئیسه به این نکته توجه داشته اند؟

آیا قرار است در این میان کامرانی فر سپر بلای مدیران فدراسیون باشند یا سناریو دیگری تعریف شده است؟ ای کاش مدیران فوتبال ایران که در بدو ورود به این حوزه شعارهای پر طمطراقی سر می دادند و از احترام به قوانین سخن می گفتند حالا سری به اساسنامه و آئین‌نامه‌های اجرایی بزنند تا متوجه شوند هیچ کدام از رفتارهای آن‌ها با قانون همخوانی ندارد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.