بالگرد اورژانس هوایی گناباد به دلیل نامعلومی به تهران منتقل شده و مسئولان ذی‌ربط نیز در این زمینه پاسخگو نیستند.

هنوز علت انتقال بالگرد اورژانس هوایی گناباد به تهران معلوم نیست

به گزارش قدس آنلاین ، دوم تیرماه 97 بود که مردم شهرستان گناباد برای دیدن نخستین هلی کوپتر اورژانس شرق کشور که قرار بود در این محل مستقر شود لحظه‌شماری کردند.

به دلیل نقطه ثقلی که گناباد دارد و دوری آن از مرکز استان؛ در اختیار داشتن چنین هلی‌کوپتری برایش از ضروریات بود؛ اگر نگاهی به آمارهای تصادفات و فوتی‌ها در جاده‌های این مسیرها داشته باشید به این نتیجه می‌رسید که استقرار بالگرد در گناباد توجیه لازم را دارد.

در این سه سال که از استقرار بالگرد اورژانس در گناباد می‌گذرد می‌توان به نجات جان فردی دچار سکته قلبی در کوهستان شده بود و یا نجات جان چندین نفر دیگر در شهرهای اطراف مانند خواف، بشرویه، فردوس، بجستان، خضری اشاره کرد که ماموریتش با این بالگرد تخصصی انجام شده بود.

مردم گناباد دیگر اورژانس را فرشته نجات می‌دانند و روزی نیست که برای تیم پروازی دعا نکنند و یا هر زمان صدای پرواز آن بر فراز شهر گناباد به گوش می‌رسد دست به دعا برای بیمار آن برندارند اما دیگر صدای بالگرد اورژانس در گناباد به گوش نخواهد رسید.

بالگرد اورژانس هوایی گناباد تا شعاع 150 کیلومتری را پوشش می‌داد و سابقه حضور در سیل و یا دیگر برنامه‌ها در سطح کشور را برای امدادرسانی داشت.

داستان بالگرد اورژانس گناباد از دو روز قبل شروع شد، جایی که سازمان مربوطه طی مکاتبه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی گناباد اعلام می‌کند بالگرد برای تعمییرات باید به تهران منتقل شود که این موضوع با مخالفت مسئولان گناباد روبه‌رو می‌شود.بالگرد یک روز بعد به سمت تهران از پد هوایی بیمارستان بهلول پرواز می‌کند اما به نظر می‌رسد این بالگرد دیگر به گناباد برنخواهد گشت.

پیگیری‌هایی از سوی مسئولان گناباد در دست اقدام است مردم باور دارند دیگر اورژانس هوایی در گناباد ندارند.

قاسمی یکی از شهروندان گناباد در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در ابتدا از خبرگزاری تسنیم که پیگیری مطالبات مردمی را انجام می‌دهد خواهش داریم این موضوع را به جد پیگیری کند زیرا اورژانس هوایی برای این نقطه از نان شب واجب‌تر است.

وی ادامه داد: اینجا نقطه محروم است و ما از مشهد قریب300 کیلومتر فاصله داریم و در صورت بروز مشکل برای انتقال بیماران زمان زیادی صرف می‌شود و این بالگرد نشان داده که چقدر اهمیت دارد و جان افراد را می تواند نجات دهد.

رجبی یکی دیگر از شهروندان گناباد طی تماسی با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: مسئولان در تهران چرا باید برای گناباد نسخه بپیچند، نگاه به آمارهای حوادث و تصادفات این منطقه کرده‌اند؟

به گزارش خبرنگار تسنیم در حال حاضر فضای مجازی در زمینه این موضوع در گناباد پرمطلب است و مردم نیز به شدت نسبت به این حرکت اعتراض دارند و کمپین‌هایی برای برگرداندن بالگرد در حال شکل‌گیری است.

بالگرد اورژانس هوایی گناباد در زمره تنها بالگردهای تخصصی اورژانس است که در ماموریت‌های اورژانسی با قدرت مانور وایمنی بالا طراحی شده و این بالگرد در مدت استقرار خود در گناباد 302 ماموریت داشته و 315 مصدوم را جابه جا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.