در حالی که تعدادی از شهروندان مدعی هستند در حد فاصل میدان شریعتی و چهارراه لشکر در چند روز اخیر در برقراری تماس و اتصال به اینترنت اپراتور همراه اول اختلال ایجاد شده، اما شرکت مخابرات خراسان رضوی ماجرا را تکذیب و اعلام کرد: هیچ مشکلی در منطقه مشاهده و گزارش نشده است.

شرکت مخابرات خراسان رضوی اختلال در شبکه همراه را رد کرد

برای همه ما مشکل قطعی تلفن همراه وسط مکالمه و اینترنت آن هم در عصر ارتباطات که بیشتر کارهای روزانه‌مان با استفاده از اینترنت است، پیش آمده‌ است، اما متأسفانه روند این اختلال طی هفته‌های گذشته در برخی محلات شهر مشهد مانند احمدآباد و چهارراه لشکر بیشتر شده است به طوری که اکثر شهروندان این اختلال را ساعتی عنوان نمی‌کنند و مدعی هستند در بیشتر ساعات شبانه‌روز برای برقراری تماس و اتصال به اینترنت در خطوط همراه اول دچار مشکل شده‌اند.

اشتراک گذاری اینترنت اپراتور دیگر برای حل مشکل

یکی از افرادی که از این موضوع گلایه داشت در تشریح ماجرا به خبرنگار ما گفت: در این شرایط کرونایی که بیشتر شهروندان باید از اجتماع در مناطق شلوغ پرهیز کنند و کارهای روزانه خود را با اینترنت انجام دهند، متأسفانه در این چند روز در محدوده خیابان رزم (حدفاصل میدان شریعتی و چهارراه لشکر) اینترنت تلفن همراه اول با قطعی فراوان روبه‌رو شده و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است. وی افزود: برای حل این مشکل از یک اپراتور دیگر بسته خریده و اینترنت آن را باگوشی تلفن همراه دیگر به اشتراک می‌گذارم. ابتدا تصور می‌کردم مشکل فقط مربوط به اینترنت است اما متأسفانه در برقراری تماس هم مشکلات فراوانی ایجاد شده است.

این شهروند اضافه کرد: در این شرایط و روزهای پر خبر از حوادث کرونایی و برای اطلاع یافتن از وضعیت بیماران، اطلاعیه‌ها، هشدارهای بهداشتی و... انتظار می‌رود شرکت مخابرات هرچه سریع‌تر برای رفع مشکل و پیشگیری از به‌وجود آمدن چنین مشکلاتی اقدام‌هایی را در دستور کار خود قرار دهد.

مشکل در محدوده مشخصی است

در ادامه پیگیری گزارش با یکی از کارکنان بیمارستان امام رضا(ع) مشهد که او هم از ماجرا گلایه داشت به گفت‌وگو پرداختیم. او نیز از شرایط آنتن‌دهی خطوط همراه اول و همچنین قطعی اینترنت در سه چهار روز اخیر گلایه‌مند است و ادامه می‌دهد: بارها برای تماس با خانواده خود مجبور هستم شماره‌گیری کنم اما هر بار که تماس می‌گیرم در حین صحبت، وجود پارازیت‌های ممتد موجب می‌شود تماس را قطع و دوباره شماره‌گیری کنم. نکته جالب این است به محض اینکه از این محدوده خارج می‌شوم یعنی از میدان شریعتی عبور می‌کنم دیگر مشکلی برای تماس و اینترنت ندارم آنچه مشخص است ایراد باید از دکل‌های مخابراتی این محدوده باشد چراکه چند روز پیش این مشکل وجود نداشت.

هیچ مشکلی در منطقه مشاهده نمی‌شود

برای پیگیری گلایه‌های مطرح شده از سوی تعدادی از شهروندان به سراغ مسئولان مربوط در شرکت مخابرات خراسان رضوی رفتیم. حسن‌پور، مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات خراسان رضوی در واکنش به این ماجرا بیان کرد: تیم‌های کارشناسی خود را به منطقه مورد نظر فرستادیم، خوشبختانه هیچ‌گونه مشکلی مشاهده نشده است. وی افزود: تمام کابل‌های فیبرنوری در منطقه سالم مشاهده شده است.

وعده بررسی مشکل مشترکان

از سوی دیگر مسئول طراحی و بهینه‌سازی همراه اول در خراسان رضوی که برای پیگیری مشکل با یکی از مشترکان تماس گرفته  و ماجرا را مورد بررسی قرار داده بود در این زمینه به خبرنگار ما گفت: بررسی پوشش همراه اول در محدوده میدان شریعتی و چهارراه لشکر انجام و تمامی ایستگاه‌های پوشش‌دهنده آن محدوده هم بررسی شد. وی ادامه داد: مشکل خاصی در این زمینه مشاهده نمی‌شود و سرویس‌دهی به مشترکان محترم به خوبی انجام می‌شود. همچنین برای بررسی بیشتر موضوع با مشترک محترم تماس گرفته و به منزل ایشان مراجعه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.