مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی جزئیات ثبت‌نام مدارس برای سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

جزئیات ثبت‌نام مدارس برای سال تحصیلی جدید در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده در خصوص الکترونیکی شدن ثبت‌نام مدارس گفت: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی رفت‌وآمدها و تردد شهری کاهش پیدا کند، ثبت‌نام دانش‌آموزان را الکترونیکی کردیم. برای ثبت‌نام میان‌پایه‌ها نیازی به حضور والدین و دانش‌آموزان در مدرسه نیست؛ بنابراین ثبت‌نام‌ میان ‌پایه‌ها را خود مدارس انجام خواهند داد، ولی در پایه‌های ورودی یعنی پایه اول ابتدایی، هفتم، دهم و احیانا برای کسانی که قرار است مدرسه‌شان عوض شود، وزارت آموزش‌وپرورش پیش‌بینی کرده که از طریق سامانه الکترونیک، پیش ثبت‌نامی در مدارس انجام شود. ثبت‌نام‌ها از طریق سامانه http://pada.medu.ir  انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بهترین  مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه است، ادامه داد: تمام کسانی که پیش ثبت‌نام می‌کنند، جذب می‌شوند، برای ثبت‌نام قطعی با آنها تماس گرفته می‌شود و برای مراجعه و تحویل مدارک به آنها نوبت می‌دهیم. اگر در برخی از مدارس تعداد مراجعین و پیش ثبت‌نام‌ها زیاد باشد، فرم‌هایی جهت امتیازبندی و مدارکی که لازم است در سایت بارگذاری می‌شود و طی بررسی بر اساس بالاترین امتیاز و افرادی که در محدوده مدرسه‌ها هستند، دانش‌آموزان ثبت‌نام می‌شوند. 

خدابنده در خصوص مزایای طرح الکترونیکی شدن ثبت‌نام بیان کرد: از مهم‌ترین محاسن این طرح، عدم مراجعه به مدارس و جلوگیری از ازدحام است. مورد بعدی شفافیت موضوع است، بعضی از خانواده‌ها گلایه دارند که وقتی به مدارس نزدیک محل سکونتشان مراجعه می‌کنند، با پرشدن ظرفیت مدرسه مواجه می‌شوند. در ثبت‌نام الکترونیکی ظرفیت مدرسه و تعداد دانش‌آموز در هر کلاس کاملا شفاف مشخص می‌شود. همچنین بالاترین امتیازها مشخص شده و خانواده‌ها می‌توانند مشاهده کنند که چه تعداد دانش‌آموز در آنجا پیش‌ثبت‌نام کردند. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی افزود: بیش از نیمی از مدارس ما در محیط‌های روستایی و شهرهای کوچک مشکلی برای ثبت‌نام ندارند. عمده مشکلات در شهر مشهد و شهرستان‌های بزرگ مثل نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، تربت جام، کاشمر و قوچان است که برای آنها هم سامانه را اعلام خواهیم کرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.