۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 752354

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۷۹۱ واحد افت کرد.

شاخص بورس ۷۹۱ واحد دیگر افت کرد

قدس آنلاین؛ در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۲۴۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳ هزار و ۴۹۰میلیارد تومان در بیش از ۴۲۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۷۹۱واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۸۸هزار و ۸۰۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو و ایران خودرو با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۰۵واحد، کل (هم‌وزن) ۴۲۰۴واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۷۲۶واحد، آزاد شناور ۴۰۳۷واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۲۱۷ و ۲۸۴۴ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۸۵۴میلیون ورقه به‌ارزش یک هزار و ۳۱۰میلیارد تومان در ۱۳۳هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۳واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۶۶۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، زغال سنگ پروزده طبس و سرمایه‌گذاری مالی سپر صادرات بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.