وزیر امور خارجه کشورمان در نشست اضطراری مجازی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی حضور یافت.

حضور ظریف در نشست اضطراری مجازی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی

به گزارش قدس آنلاین: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار و رایزنی با مقامات دولت ایتالیا و واتیکان در رم به سرمی‌برد امروز در نشست مجازی و ویدئو کنفرانس  وزیران امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی که به منظور همفکری و گفتگو رباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و غزه و آخرین تحولات سرزمین های اشغالی در جریان است شرکت کرد.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست وبیناری خود ساعاتی پیش برگزار شد ، حمایت خود از مردم فلسطین و لزوم پایان یافتن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را خواستار شدند.

لزوم تشکیل کمیته قدس

ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در این نشست در اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و دیگر شهرهای فلسطینی را تعدی علیه عرب ها  و مسلمانان دانست و گفت که دیدیم که  چگونه ملت‌های عربی و اسلامی برای حمایت از قضیه فلسطین به پا خواستند
وی با بیان اینکه ملت فلسطین نسبت به حق خود در سرزمینش اطمینان دارد و به ریشه‌ و موجودیت خود در قدس پایبند است، اظهار داشت که ما در معرض یک جنایت وحشیانه دیگر قرار گرفته‌ایم و این جنایات مسجد الاقصی را هم دربرگرفته است.
وزیر خارجه فلسطین گفت: قدس خط قرمز است و رژیم اشغالگر رو به زوال و نابودی است و مسئله فلسطین همچنان باید در راس امور باشد. اسرائیل سیاست تبعیض نژادی را علیه فلسطینیان از رود  اردن تا دریای مدیترانه در پیش گرفته است و باید با هرگونه اقدام و تجاوزی علیه مسجد الاقصی مقابله کنیم چون با یک اشغالگری و استعمار طولانی‌مدت مواجهیم که به دلیل عدم بازخواست و مجازات دست به هر جنایتی می‌زند.
المالکی با بیان اینکه باید کمیته قدس هرچه سریع‌تر تشکیل جلسه دهد ،‌تاکید کرد که باید با جامعه بین‌الملل در تلاش برای اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی در مورد فلسطین باشیم.
ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته حملات وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد، به شهادت رسانده‌ است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز اقدام به پاسخگویی به جنایت های رژیم صهیونیستی کرده و صدها موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

تاکنون کوشش بسیاری از کشورها برای برقراری آتش‌بس با ادامه پافشاری رژیم صهیونیستی به حمله همه جانبه به غزه ناکام مانده است.

وزیر خارجه فلسطین هم در این نشست گفت: مساله فلسطین باید همچنان مساله اصلی اعراب و مسلمانان باشد.

«ریاض مالکی» تصریح کرد: اسرائیل در تلاش است تا رژیم آپارتاید را در تمام مناطق کشور فلسطین ایجاد کند.

ایده تشکیل نیروی بین المللی دفاع از فلسطینیان

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه هم در این نشست با انتقاد از تصمیم برخی حکام عرب برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تاثیر آن در تحریک تل آویو برای انجام جنایات بیشتر ، اظهار داشت : وقتی در مورد نقش عادی سازی روابط در تقویت اسرائیل صحبت کردیم حق با ما بود.

وی همچنین حمایت کشورش را از ایده تشکیل نیروهای بین المللی برای حمایت از غیرنظامیان فلسطینی در برابر تجاوزات اسرائیل ابراز کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.