بجنورد- ساعت ۳:۳۴ دقیقه صبح دو شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه زلزله ای به بزرگی ۵/۵ ریشتر در عمق ۱۶ متری از زمین سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند..

۵۰ واحد مسکونی در گرمه براثر زلزله دچار خسارت شدند/ زلزله ۱۵ بار خراسان شمالی را لرزاند

به گزارش قدس آنلاین، در پی زلزله ۵/۵ ریشتری بامداد امروز ۱۴پس لرزه دیگر نیز با مرکزیت سنخواست در شهرستان جاجرم خراسان شمالی را لرزاند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی در گفتگو با قدس آنلاین، گفت: براثر زلزله امروز ۵۰ واحد از ۶۰ واحد مسکونی روستای شورک شهرستان گرمه دچار خسارت شد.

ابوالفضل محبان اظهار داشت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله امداد گران جمعیت هلال‌احمر به محل وقوع زلزله اعزام شدند و هم‌اکنون ۵۰ چادر در این منطقه در حال برپایی است.

 وی با بیان اینکه در این زلزله تاکنون ۳ نفر بر اثر ترس دچار مصدومیت شده‌اند افزود: ۳۵ شهر و روستا در سه شهرستان جاجرم، بجنورد و گرمه ارزیابی شدند؛ هفت روستا از توابع گرمه شامل روستاهای قزل الحصار بالا و پایین، برزنه، شورک، کرکی، چهارچوب و مشما خسارت هایی داشته‌اند.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: هم اکنون  ۱۱ تیم عملیاتی و یک فروند بالگرد امدادی برای ارزیابی به مناطق متاثر از زمین لرزه اعزام شده‌اند و علاوه بر آن اقلام امدادی نیز به محل حادثه ارسال شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.