همدان- رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لالجین گفت: با توجه به اتمام کار ساختمان و صدور احکام پرسنل، فعالیت «دبیرخانه شهر جهانی سفال» رسمی شد.

فعالیت «دبیرخانه شهر جهانی سفال» رسمی شد

به گزارش قدس آنلاین؛ محمدرضا قادری امروز  در همدان از افتتاح دبیرخانه شهر جهانی لاله‌جین خبر داد و اظهار کرد: طی هفته آینده نیروهای دبیرخانه معرفی و دبیرخانه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان این دبیرخانه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: ۲۰ درصد باقی‌مانده کار ساختمان نیز مربوط به نمای آن است که همزمان با فعالیت این مرکز در حال انجام است‌.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لالجین گفت: دبیرخانه طی سال‌های گذشته نیز فعال بود اما احکام دبیرها از طرف وزارتخانه طی سال گذشته صادر شده است.

وی با بیان اینکه هر دستورالعملی که در شهرهای جهانی انجام می‌شود از طریق دبیرخانه صورت می‌گیرد گفت: پیگیری راه‌اندازی سایت سفال، موزه سفال، بازاریابی محصولات سفال، بازاریابی شهرهای جهانی و... در دبیرخانه پیگیری می‌شود که امیدواریم موفقیت‌های زیادی به دنبال داشته باشد.

قادری با بیان اینکه تحریم و کرونا دو عامل کاهش صادرات سفال است بیان کرد: طی سال گذشته چیزی به نام تعطیلی کارگاه‌ها نداشتیم و آنها فعالیت خود را داشتند اما فروش فروشگاه‌ها به علت نبود گردشگر و مسافر کاهش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.