درگیری‌های نظامی در یک هفته اخیر در فلسطین دوباره شدت گرفته و در این میان جان بسیاری از افراد بیگناه از جمله کودکان نیز گرفته شده است. در این مدت بسیاری از چهره های مشهور و پرطرفدار در دنیا از جمله بازیکنان فوتبال به این درگیری‌ها واکنش نشان داده و خواهان پایان یافتن این شرایط ناراحت کننده و تلخ شده اند. در فینال جام حذفی انگلیس که با پیروزی لسترسیتی مقابل چلسی در ویمبلی همراه شد دو بازیکن لسترسیتی در جشن قهرمانی این تیم پرچم فلسطین را به نشانه حمایت از مردم مظلوم این کشور در دست گرفتند و نسبت به حملات وحشیانه رژیم اشغالگر واکنش نشان دادند. وزلی فوفانا، بازیکن فرانسوی ساحل عاجی و حمزه چودوری، بازیکن انگلیسی باشگاه لسترسیتی این اقدام انسان دوستانه را به ثبت رسانند. این کار باعث شد تا رسانه‌های انگلیسی کار دو بازیکن لسترسیتی را کاملاً پوشش دهند.

فوفانا چندی پیش به دلیل افطار در میانه میدان به سوژه رسانه ها بدل شد و رسماً نخستین فردی بود که در ماه مبارک رمضان در لیگ برتر انگلیس روزه اش را باز کرد. در همین راستا رئیس هیئت فلسطینی در لندن از این حرکت استقبال کرد و با ارسال نامه‌ای سرگشاده به دو فوتبالیست لسترسیتی از آن‌ها قدردانی و تشکر کرد. حسام زوملوت گفت نمایش حمایت وسلی فوفانا و مزه چودوری در سراسر فلسطین طنین انداز بود و از سوی مردمی تحت محاصره که به دلیل پافشاری بر حقوق خود زیر بمباران قرار دارند، مورد استقبال قرار گرفت.

حمایت از فلسطینیان منحصر به دو بازیکن تیم لسترسیتی نبوده است.

محمد الننی بازیکن مصری تیم آرسنال نیز در توییتر خود نوشت: «قلبم، روحم و حمایتم برای مردم فلسطین». محمد صلاح بازیکن مصری تیم فوتبال لیورپول نیز چهار روز پیش در توییتی گفته بود رهبران جهان باید «اطمینان حاصل کنند که کشتار مردم بی‌گناه بلافاصله متوقف شود».

اریک کانتونا، نیز به این کشتار بی رحمانه افراد بی گناه واکنش نشان داده و خبر از تشکیل کمپینی برای کمک به مردم فلسطین داده است. کانتونای ۵۴ ساله تصویری از خود و همسرش رشیده براکنی در صفحه اینستاگرام به اشتراک گذاشت که آن‌ها را با دو لباس با شعار «امیدواری برای فلسطین» نشان می‌دهد.

شعاری که روی لباس دو چهره سرشناس فرانسوی نقش بسته، بخشی از کارزار دفاع از فلسطین در برابر حمله‌های وحشیانه صهیونیست‌هاست و مدیریت پویش را هم سازمان مردم‌نهاد بنیاد امیدواری بر عهده دارد. کانتونا درباره اقدام خود چنین گفت: «این پویش در دفاع از مردم فلسطین برای کمک به امدادرسانی فوری در منطقه غزه فعالیت می‌کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.