نان به عنوان یک کالای ضروری و قوت روزانه مصرفی مردم مورد توجه بسیار زیادی است و با داشتن مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم و... در مقایسه با سایر مواد غذایی همچون گوشت و شیر بیشترین ارزش غذایی را داراست، اما کیفیت نان و گلایه مردم نسبت به این موضوع همواره یکی از موضوعاتی است که با آن مواجه هستیم.

نارضایتی مردم خراسان شمالی از کیفیت پایین نان

در این میان کیفیت پایین نان و دورریز آن در خراسان شمالی موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و در این بین بسیاری از نانوایی‌های شهر یکی از دلایل افت کیفیت نان را کیفیت پایین آرد عنوان می‌کنند.

یکی از شهروندان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ما؛ از کیفیت پایین نان گلایه می‌کند و می‌گوید: نان در استان مدت زیادی است که دیگر کیفیت خود را از دست داده و اگر دو ساعت بماند بیات می‌شود و دیگر قابل خوردن نیست.

مسلم رحیمی اظهار می‌دارد: نان تازه را هم که می‌خریم مثل کش کشیده می‌شود و وقتی به نانوایان اعتراض می‌کنیم آنان کیفیت آرد و گندم را دلیل آن می‌دانند.

وی می‌افزاید: بارها مشاهده کرده‌ایم که بسیاری از افراد ساعت‌ها در صف ایستاده‌اند و پس از انتقاد به کیفیت نان با رفتار بد برخی از نانوایی‌ها مواجه شده‌اند.

شهروند دیگری می‌گوید: ما نمی‌گوییم کیفیت پایین آرد بر کیفیت نان تأثیر ندارد ولی گاهی نانوایی‌ها اصول تهیه خمیر و روش پخت را به درستی طی نمی‌کنند و همین اتفاق موجب می‌شود بعضاً نانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد از کیفیت و ماندگاری قابل قبولی برخوردار نباشد.

جعفری در خصوص افزایش قیمت نان نیز می‌گوید: زمانی که قیمت نان افزایش می‌یابد مردم انتظار دارند کیفیت نان نیز افزایش یابد. از نانوایی‌های مختلف نان گرفته‌ام اما هیچ کدام کیفیت مرغوب یا حتی متوسط را ندارند.

یکی از نانوایان خراسان شمالی نیز موضوع کیفیت پایین نان را تأیید می‌کند و می‌گوید: علت نامرغوب بودن نان، کیفیت پایین آرد است این انصاف نیست که شهروندان نانوایان را مقصر اصلی بدانند.

از سوی دیگر مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی می‌گوید: در سال جاری ۸هزار تن گندم مرغوب وارداتی در استان تأمین شده که به منظور افزایش کیفیت آرد و نان تولیدی استان به مصرف می‌رسد.

به گزارش جهاد کشاورزی خراسان شمالی، سیدجلال موسوی می‌افزاید: گندم‌های وارداتی با گندم‌های موجود در سیلوهای استان مخلوط و به مصرف می‌رسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به تأثیر کاهش بارندگی‌ها و پیش‌بینی کمبود تولید گندم در استان می‌گوید: کاهش بارندگی و ضعف غلات سبب کاهش کیفیت دانه‌های گندم می‌شود، از این رو در صورت کمبود، برای واردات بیشتر گندم اقدام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.