مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امتحانات نهایی پایه دوازدهم این استان در ۴۳۰ حوزه، از روز دوشنبه با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی آغاز شد.

امتحانات نهایی پایه دوازدهم خراسان رضوی با رعایت اصول بهداشتی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده  اظهار داشت: بر این اساس تعداد ۵۳ هزارو ۷۲۱ دانش‌آموز در پایه دوازدهم از امروز در آزمون های نهایی این پایه تحصیلی حضور می یابند.

وی گفت: امسال با افزایش ۶۰ درصدی حوزه‌های امتحانات نهایی در این پایه، برای تامین سلامت دانش آموزان و تقویت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان تلاش شد و ۴۳۰ حوزه میزبان دانش آموزان این پایه هستند.

خدابنده با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت فراوانی که نمرات ۲ پایه‌ نهم و دوازدهم در آینده و سرنوشت دانش آموزان دارد، ستاد ملی کرونا تصمیم به برگزاری حضوری امتحانات این پایه ها گرفته است، ادامه داد: حفظ سلامت معلمان و دانش‌آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش است و در این چهارچوب همه امکانات و تلاشها به کار گرفته شده است تا کمترین مشکلی در این بخش وجود نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: استفاده از ماسک بهداشتی برای دانش‌آموزان و عوامل اجرایی حوزه‌های امتحانی الزامی است، همچنین آوردن کیف، موبایل، کتاب و وسایل اضافی به حوزه های امتحانی ممنوع شده است.

خدابنده افزود: بازه زمانی امتحانات نهایی پایه دوازدهم، ۲۷ اردیبهشت تا ٢۴ خردادماه امسال است و امتحانات هماهنگ پایه نهم نیز در بازه زمانی ٢٩ اردیبهشت تا ١٩ خردادماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ارزشیابی دانش آموزان در دوره ابتدایی نیز در قالب اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده مطابق با اهداف برنامه درسی مصوب هر درس در طول سال تحصیلی و برگزاری آزمون‌های عملکردی توسط معلم و نظارت مدیر مدرسه به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.