وزیر امور خارجه کشورمان که در ادامه تور اروپایی خود در رم حضور دارد وزیر امور خارجه در دیدار همتای ایتالیایی بر رفع موانع و ایجاد آمادگی برای از سرگیری ارتباطات بین بخش‌های اقتصادی ایران و ایتالیا تأکید کرد.

ظریف با همتای ایتالیایی دیدار کرد/تأکید بر رفع موانع و ایجاد آمادگی برای از سرگیری ارتباطات بین بخش‌های اقتصادی دو کشور

قدس آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به اروپا به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات واتیکان و ایتالیا در رم حضور دارد، امروز (دوشنبه) با «لویی جی دی مایو» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با مرور همکاری‌های دوجانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و با توجه به روابط تاریخی مردمی دو کشور و روابط ١۶٠ ساله دو دولت، به ظرفیت‌های موجود در حوزه همکاری‌های اقتصادی خصوصا بخش‌های خصوصی و شرکت‌های کوچک و متوسط اشاره و با توجه به دیدگاه مثبت موجود در افکار عمومی ایران برای همکاری با طرف‌های ایتالیایی، بر ضرورت رفع موانع و ایجاد آمادگی برای از سرگیری ارتباطات بخش‌های اقتصادی به نفع روابط دو کشور تاکید کرد.

* ظریف یک بار دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی در حملات ددمنشانه به مردم فلسطین را محکوم کرد

ظریف همچنین در این دیدار با توجه به نشست اضطراری مجازی روز گذشته وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی و محکومیت شدید اقدامات نژادپرستانه و جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی در حق مردم سرزمین‌های اشغالی و غزه و همچنین نشست با رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق، به تشریح دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری رفراندوم با حضور همه فلسطینی‌ها از هر دین و آیین  در این خصوص را تشریح و یک بار دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی در حملات ددمنشانه به مردم فلسطین را محکوم کرد.

موضوعات مربوط به همکاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و ترتیبات منطقه‌ای توسط کشورهای این حوزه، مسائل مربوط به یمن، افغانستان، عراق و آخرین تحولات مرتبط با گفت‌وگوهای وین از دیگر محورهای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر از سوی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار بود.

* وزیر خارجه ایتالیا خواستار تبادل نظر و مشورت‌های فعال با ایران در ارتباط با مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی شد

لویی جی دی مایو وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا نیز در این دیدار تمایل کشورش برای گسترش همکاری‌های دوجانبه با کشورمان، به خصوص در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را مورد تاکید قرار داد.
وی ضمن حمایت از اجرای کامل برجام از سوی همه طرف‌ها، خواستار تبادل نظر و مشورت‌های فعال با جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه همچنین در گفت‌وگویی با تشریح جزییات گفت‌وگویش با همتای ایتالیایی گفت: لازم بود برای دوران پس از مذاکرات کنونی در وین و بازگشت ایتالیا به صحنه اقتصادی ایران، آمادگی ایجاد شود. (اینجا بخوانید)

وی پیش از این به اسپانیا سفر و با وزرای خارجه و صنعت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در پایان سفرش به مادرید با اشاره به دیدارهایش با وزرای خارجه و صنعت اسپانیا در توئیتی نوشت که گفت‌وگوهای گسترده‌ای درباره روابط اقتصادی داشته و در خصوص برجام، فلسطین، خلیج فارس و افغانستان بحث و تبادل نظر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با پایان بحران کرونا، دوره جدید همکاری‌های اقتصادی دوجانبه آغاز شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف در هفته‌های اخیر نیز به چهار کشور قطر، عراق، عمان و کویت نیز سفر کرده بود.

قرار بود ظریف سفری دوجانبه نیز به وین داشته باشد که در اعتراض به اقدام دولت اتریش در به اهتزاز درآوردن پرچم رژیم صهیونیستی بر فراز ساختمان‌های صدراعظمی و وزارت خارجه اتریش، او این سفر را لغو کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.