استاندار خراسان رضوی گفت:در بحث کنترل ورود کرونای هندی به کشور از سمت مرزهای شرقی گلوگاه‌ها را شناسایی و در مرزهای خود با کشور افغانستان محدودیت تردد را تشدید کردیم.

تشدید محدودیت‌ها در مرزهای شرقی خراسان رضوی با کشور افغانستان/ بهره‌برداری از ۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی در حاشیه شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان امروز در نشست ستاد مقابله با کرونای استان که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولان استانی در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به وفاق مطلوبی که بین ارگان‌های نظارتی و خدماتی و انتظامی در بحث کنترل ویروس کرونا در استان وجود دارد، بیان کرد: خوشبختانه واکسیناسیون در خراسان رضوی بدون بی‌نظمی در حال انجام است و این استان دومین استان در سطح کشور بعد از استان فارس در بحث واکسیناسیون خودرویی است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در بحث کنترل ورود کرونا هندی به کشور از سمت مرزهای شرقی گلوگاه‌ها را شناسایی کردیم، عنوان کرد: در همین راستا در مرز افغانستان و همچنین در بحث ورود و خروج‌های بین استانی محدودیت تردد را تشدید کردیم؛ با توجه به شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان لازم است کنترل بیشتری روی پروازهای این استان داشته باشیم.

وی با اشاره به آسیب‌های کلان اقتصادی به اصناف مختلف خراسان رضوی بر اثر کرونا بیان کرد: امیدواریم با تصویب بسته حمایتی اقتصادی از اصناف بتوانیم بخشی از ضرر و زیان‌های وارد شده به این حوزه را جبران کنیم.

معتمدیان با اشاره به کمبودهایی که در بخش تامین برخی از اقلام دارویی و وسایل و امکانات پزشکی جهت راه‌اندازی بیمارستان‌های تازه تاسیس وجود دارد، از وزیر بهداشت تقاضا کرد نسبت به تامین این نیازهای استان هر چه زودتر اقدام شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به همکاری خوب و موثر وزیر بهداشت در اجرای پروژه بیمارستان ۵۱۸ تختخوابی حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: امیدواریم با راه‌اندازی بیش از ۵۰ مرکز بهداشتی و درمانی در حاشیه شهر مشهد، شاهد افزایش سرانه بهداشتی در این بخش باشیم.

تشدید طرح شهید سلیمانی گامی بزرگ در کنترل کرونا 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در بخش دیگری از این جلسه بیان کرد:  موج چهارم شیوع کرونا نسبت به موج‌های اول، دوم و سوم سهمگین‌تر بود اما خوشبختانه ما با یک سری ابتکاراتی که به خرج دادیم توانستیم در خراسان رضوی در بحث درمان این ویروس را کنترل کنیم.

مهدی قلیان اول ابراز کرد: یکی از این ابتکارات تشکیل کمیته علمی کرونا و عضویت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در آن بود به طوری که اعضای آن در تمام کمیته‌های تخصصی حضور داشتند.

وی ادامه داد: همچنین با تشدید طرح شهید سلیمانی و راه‌اندازی جلسات روسای کمیته‌ها به طور منظم تمام مشکلات بررسی و روی آن کار کارشناسی انجام می‌شد تا به بهترین شکل موج چهارم کرونا کنترل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به برگزاری نشست‌های هفتگی خبری این ستاد با اصحاب رسانه بیان‌کرد: برگزاری این نشست‌ها باعث شد بسیاری از شبهات و اخبار کذب خنثی‌سازی شود و مردم در جریان اخبار موثق و درست قرار گیرند.

قلیان عنوان کرد: در پیک چهارم بیشترین میزان بستری را در هر روز داشتیم امیدوارم این روند همچنان در خراسان رضوی ما سیری کاهشی داشته باشد و شاهد موج دیگری نباشیم. 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ما سومین استان از لحاظ کاهش تعداد بیماران بستری در سطح کشور هستیم اظهار کرد: در بین تمام این موارد در میزان بروز در میانه نمودار هستیم.

قلیان در بحث واکسیناسیون نیز ابراز کرد: ۵۱/۸ درصد افراد بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند و در خصوص وضعیت بهداشت محیط نیز تنها ۲۷ درصد تخلف ثبت شده که بیشترین تعداد تخلفات متعلق به باشکاه‌های ورزشی و گیم نت‌ها بوده است.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.